روزنامه "واشنگتن‌پست" گزارش داد:

طرح اسکله شناور نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد

طرح اسکله شناور نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد
دوشنبه 13 فروردين 1403 - 16:43

با وجود تبلیغات فراوان دولت آمریکا درباره ساخت اسکله شناور در سواحل غزه، قانونگذاران آمریکایی از اجرای احتمالی این طرح ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند این امر چالش‌ها و مشکلات امنیتی برای نیروهای آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

العالم آمریکا

به گزارش العالم، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا نوشت: طرح دولت واشنگتن برای ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه با هدف ارائه کمک‌های غذایی به فلسطینیان، نیروهای آمریکایی را که می‌باید این اسکله را ایجاد و از آن دفاع کنند در معرض خطر قرار می‌دهد.

در حالی‌که پنتاگون ادعا می‌کند در چارچوب ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه، هیچ نیروی آمریکایی در این باریکه مستقر نخواهد شد، اما این طرح باعث نگرانی برخی در کنگره آمریکا شده و بسیاری از آن انتقاد کرده‌اند.

این در حالی است که فرماندهان نظامی آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه اسکله شناور در کجا خواهد بود و این که چه اقدامات امنیتی درباره آن انجام خواهد شد، خودداری می‌کنند.

واشنگتن‌پست در مقاله خود نوشت: نزدیک بودن نیروهای آمریکایی به جنگ و خشم روزافزون مردمی نسبت به آمریکا به دلیل حمایت آن از اسرائیل، طرح اسکله را به هدفی برای گروه‌های مسلح تبدیل خواهد کرد که از موشک، پهپادهای تهاجمی یا قایق‌های تندرو حامل مواد منفجره علیه آن استفاده خواهند نمود.

آمریکا ادعا می‌کند هدف از ایجاد اسکله شناور ارسال کمکی معادل دو میلیون وعده غذا در روز به غزه است؛ زیرا سازمان ملل هشدار داده است که بدون اقدام فوری بروز قحطی "تقریبا اجتناب‌ناپذیر" است.

پربیننده ترین خبرها