7 شهید از جمله 6 خارجی در هدف گیری تیم امدادی بین المللی در غزه +فیلم

سه شنبه 14 فروردين 1403 - 12:54

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز دوشنبه با حمله به یک تیم امدادی بین المللی و بمباران خودروی آنها در دیر البلح در مرکز نوار غزه  7 نفر از جمله 6 خارجی را به شهادت رساندند.

العالم- فلسطین

اسماعیل الثوابتة، مدیر دفتر رسانه‌ای دولتی در نشستی خبری گفت: "اسرائیل" علاوه بر یک فلسطینی در غزه یک تیم خارجی متشکل از اتباع انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و سایر ملیت‌هایی که هنوز مشخص نیست را بمباران کرد.

وی افزود: نیروهای اشغالگر با خونسردی آنها را با هواپیماهای جنگی هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

سحرگاه روز سه شنبه از شناسایی اجساد یک آمریکایی و یک کانادایی خبر داده شد که مجموع قربانیان خارجی در نتیجه بمباران اسرائیل به شش نفر رسیده است.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد از خبر کشته شدن اعضای تیم خود در حمله ارتش اسرائیل در حال فعالیت درغزه آگاه است و این حادثه را یک تراژدی توصیف کرد که امدادگران و غیرنظامیان هرگز نباید هدف قرار گیرند

تصاویر منتشر شده توسط خبرنگاران، خارجی ها را نشان می دهد که لباس هایی با آرم آشپزخانه مرکزی جهانی پوشیده اند.

برخی شاهدان عینی گفتند: نیروهای اشغالگر یک خودروی متعلق به سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی (موسسه خیریه بین المللی) را بمب گذاری کردند که در نتیجه 5 نفر از جمله 4 خارجی به شهادت رسیدند.

1

برخی صحنه‌های ویدیویی نشان می‌دهد که این تیم، با اینکه لباس و آرم آشپزخانه بین‌المللی داشتند، مستقیماً مورد هدف هواپیماهای اشغالگر قرار گرفتند.

این تیم کمی پیش از هدف قرار گرفتن ،مشغول تخلیه یک کشتی بودند که از قبرس با کمک های منطقه البیدر بارگیری شده بود و در راه بازگشت به شهر رفح در جنوب نوار غزه بودند.

شاهدان اظهار داشتند که شهدا از جمله یک زن به بیمارستان شهدای الاقصی این شهر منتقل شدند.

2

سازمان آشپزخانه آمریکایی بر کار در بندر موقتی که واشنگتن اعلام کرده بود در نزدیکی غزه ایجاد کرده ، نظارت می کرد..

سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی مستقر در آمریکا، با همکاری انجمن " بازوان باز" اسپانیا، محموله های کمک های بشردوستانه به غزه را سازماندهی کرد که از طریق دو کشتی در 12 و 30 مارس از قبرس حرکت کردند.

جنبش حماس نیز به نوبه خود حمله ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به کارگران شرکت بین المللی آشپزخانه مرکزی در جنوب دیرالبلح را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنایت بار دیگر تأکید می‌کند که رژیم اشغالگر همچنان بر سیاست کشتار سیستماتیک غیرنظامیان بی‌دفاع و تیم‌های امدادی بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد وحشت در کارگرانش، برای جلوگیری از ادامه ماموریت های بشردوستانه آنها اصرار دارند.

این جنبش از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا این اقدام شنیع را محکوم کرده و برای پایان دادن به جنایات و تجاوزات اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه اقدام کنند.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته، جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته که به حضور تل آویو در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام "نسل‌کشی " منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها