به رغم ادامه جنگ غزه قطار عادی سازی به عربستان می رسد

به رغم ادامه جنگ غزه قطار عادی سازی به عربستان می رسد
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 17:56

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در چارچوب تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، اعلام کرد که قصد دارد این هفته به ریاض سفر کرده و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفتگو کند.

العالمعربستان سعودی

گفت و گوهای عادی سازی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه که برای ششمین ماه ادامه داشته و ده ها هزار فلسطینی در جریان آن شهید شده اند، متوقف شد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن و ریاض در گفتگوهای عادی سازی سعودی اسرائیلی پیشرفت هایی به دست آورده است.

در ابتدای سال جاری میلادی، شاهزاده خالد بن بندر، سفیر عربستان سعودی در انگلستان، گفت که کشورش علاقه مند به عادی سازی روابط با اشغالگران پس از جنگ غزه است.

پس از آن وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دولت آمریکا اعلام کرده تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به رسمیت شناخته نشود، هیچ روابط دیپلماتیکی با "اسرائیل" وجود نخواهد داشت.

عربستان سعودی از طریق عادی سازی می خواهد یک توافق دفاعی مشترک با واشنگتن منعقد کند و از حمایت آمریکا برای برنامه هسته ای غیرنظامی خود برخوردار شود.

پربیننده ترین خبرها