فرانسه: حمله به کارکنان نهادهای حقوق بشری در غزه را محکوم می‌کنیم

فرانسه: حمله به کارکنان نهادهای حقوق بشری در غزه را محکوم می‌کنیم
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 20:08

وزیر خارجه فرانسه بدون محکوم کردن کلی جنایات اسرائیل در غزه، فقط به محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی» اکتفا کرد.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، «استفان سژورنه» وزیر خارجه فرانسه در نشست مطبوعاتی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌رسانی سازمان مردم نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی»، تنها به محکوم کردن این اقدام ارتش اشغالگر، بسنده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، همچنین خواستار تحریم آن دسته از شرکت های روسی شد که در انتشار اطلاعات غلط نقش دارند.

بلینکن نیز در این نشست خبری، درباره حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک رسانی سازمان مردم نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی» گفت: از اسرائیل خواسته ایم تا تحقیقات کامل و بی طرفانه درباره چگونه وقوع آن را انجام دهد.

این مقام آمریکایی بر حفاظت از کارکنان نهادهای حقوق بشری در غزه تاکید کرد و از تل آویو خواست تا درباره حفاظت از جان بی گناهان، بیشتر دقت کند.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش درباره تحولات جنگ اوکراین نیز گفت: این موضوع بدون شک ضروری است که آنچه اوکراینی‌ها برای دفاع از خود به آن نیاز دارند، به ویژه مهمات و دفاع هوایی را فراهم کنیم.

وی افزود: این دلیل دیگری است که درخواست بودجه تکمیلی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره [برای ارائه به اوکراین] باید در سریع ترین زمان ممکن برآورده شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین، حمایت بیشتر غرب از اوکراین را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ما شبانه روز، در تلاش برای تضعیف ماشین جنگی روسیه هستیم و متحدان اوکراین باید برای تامین مهمات مورد نیاز اوکراین، اقدامات لازم را انجام دهند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها