ادعای انگلیس: به شدت نگران تشدید بالقوه تنش ها در منطقه هستیم

ادعای انگلیس: به شدت نگران تشدید بالقوه تنش ها در منطقه هستیم
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 03:09

معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه بدون محکوم کردن اقدام این رژیم مدعی شد که لندن بشدت نگران تشدید بالقوه تنش ها در منطقه است.

العالم-اروپا

جیمز کاریوکی، معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه ، اعلام کرد که «ایمنی و امنیت» اماکن و کارکنان دیپلماتیک «یک اصل اساسی و هدایت کننده روابط دیپلماتیک» است.

کاریوکی در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت که کشورش پس از حمله روز گذشته به کنسولگری ایران در دمشق بر "اهمیت احترام به مصونیت اماکن دیپلماتیک" و کارکنان تاکید می کند.

وی در عین حال ادعا کرد: با این حال، «اراده ایران در بی ثبات کردن منطقه" از طریق حمایت از گروه هایی که "حمله و تهدید می کنند»، غیرقابل قبول است. «در میان این گروه ها، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب الله، شبه نظامیان در سوریه و عراق و حوثی ها هستند

معاون سفیر انگلیس مدعی شد: بطور واضح گفته ایم که اقدامات ایران در شرایط ثبات‌زدا در منطقه نقش داشته است. ایران به حمایت خود از یمنی‌ها، حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی ادامه می‌دهد. وزیرخارجه ما بارها در صحبت با وزیرخارجه ایران به استفاده از نفوذ خود بر این گروه‌ها تاکید کرده است.

وی در سخنان خود ادعا کرد که انگلیس از همان اول خواستار یک توقف بشردوستانه درگیری ها در غزه بوده و کشورش به شدت نگران احتمال تشدید تنش در منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها