گزارش العالم از جزئیات مراسم تشییع پیکر مستشاران شهید ایرانی در دمشق

چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 16:38

مراسم رسمی تشییع پیکر سردار زاهدی و یارانش امروز (چهارشنبه) در دمشق برگزار شد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از مقر سفارت ایران در دمشق، پیکر مطهر شهدای مستشار ایرانی همزمان با ایام شب های احیا بامداد امروز (چهارشنبه) در سومین شب احیا در حرم حضرت رقیه (سلام الله علیها) تشییع شد و تشییع پیکرهای شهدا امروز بعدازظهر نیز در حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، «این برنامه همراه با مراسم تشییع رسمی نظامی است که برای اولین بار برای شهدای مقاومت در سوریه و با حضور وزیر دفاع سوریه و تعدادی از افسران ارشد سوری در بیمارستان نظامی منطقه مزه برگزار می‌شود.»

اجرای مراسم تکریم خاص به دلیل جایگاه والای این شهدا در محور مقاومت به ویژه در سوریه و نیز شهادت با لباس نظامی و زبان روزه، بوده است.

خبرنگار العالم گزارش داد که سفارت تهران در دمشق امروز، پذیرای نمایندگان مختلف وزارتخانه‌های سوریه، نمایندگان احزاب سوری، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس سوریه و نمایندگان جناح‌های مقاومت فلسطین در سوریه برای عرض تسلیت، خواهد بود.

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به همراه جمعی دیگر از نیروهای مستشاری کشورمان از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی در اقدام جنایتکارانه و مغایر با کنوانسیون وین و مقررات بین المللی، عصر دوشنبه (13 فروردین ماه) با حمله هوایی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق 13 نفر از جمله 7 مستشار نظامی ایرانی و 6 شهروند سوری را به شهادت رساند که با واکنش کشورهای مختلف مواجه شد درهمین حال در نشست دیروز (سه شنبه به وقت محلی) شورای امنیت اکثریت اعضای این شورا با قاطعیت این حمله را محکوم کرده و نیز خواستار توقف جنایتگری رژیم صهیونیسی درغزه شدند.

پربیننده ترین خبرها