راهپیمایی کودکان الخلیل در کرانه باختری برای تاکید بر لزوم پایان دادن نسل کشی کودکان غزه

پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 21:31

کودکان شهر الخلیل در کرانه باختری اردن همانند سایر مناطق این منطقه، در روز کودک فلسطینی به خیابانها آمدند تا بر لزوم توقف کشتار، ویرانی و نسل کشی علیه کودکان فلسطینی به طور کلی و کودکان نوار غزه به طور خاص تاکید کنند و صدای خود را به گوشی کسانی برسانند که وضعیت کودکان فلسطینی را نمی بینند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، مجدولین عمصینی از جنبش جهانی دفاع از کودکان گفت: 31 کودک در شمال غزه بر اثر کمبود دارو و گرسنگی به شهادت رسیده اند. همچنین از ابتدای 7 اکتبر (15مهر) 113 کودک در کرانه باختری شهید شده اند. بیش از 500 کودک دیگر نیز بازداشت شده اند. ما امروز خواستار توقف جنگ و توقف نسل کشی کودکان در غزه هستیم.

دیما ابو سنینه از کودکان شرکت کننده در این راهپیمایی گفت: ما می خواهیم این پیام را برسانیم که کودکان غزه، مانند کودکان جهان، حق حیات و زندگی در محیط امن را دارند. آنها حق دارند که آینده خود را ببینند و یاد بگیرند و درس بخوانند؛ نه اینکه در میان درگیری و خون باشند.

در روز کودک فلسطینی، صدها نفر از کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ظلم و بی‌عدالتی رنج می برند و شماری نیز در بازداشت اداری در شرایط بسیار سختی هستند.
نهادهای حمایت از اسیران فلسطینی از جهان خواسته اند تا مسئولیت های خود را ایفا کرده و به درد و رنج اسیران پایان دهند.

امجد النجار، سخنگوی رسانه ای باشگاه اسرای فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل پس از هفتم نه تنها بیش از 500 کودک فلسطینی را از تمامی مناطق بازداشت و مورد سرکوب و شکنجه قرار داده است بلکه تعدادی از آنها را نیز در زندان‌ به شهادت رسانده است. هم اکنون 220 کودک فلسطینی همچنان در زندان هستند که 23 نفر از آنها از ملاقات با وکیل و دیدار با نمایندگان صلیب سرخ منع شده اند.

اما در میان این درد و رنج گسترده، هنوز این امید وجود دارد که جنگ نسل کشی پایان یابد و کودکان فلسطینی در صلح و آرامش زندگی کنند.

پربیننده ترین خبرها