​​​​​​​۶ ماه پس از جنگ غزه؛ صهیونیستها غرق در انواع بحران ها

​​​​​​​۶ ماه پس از جنگ غزه؛ صهیونیستها غرق در انواع بحران ها
يکشنبه 19 فروردين 1403 - 11:07

بیش از ۶ ماه از جنگ غزه می گذرد اما رژیم صهینیستی همچنان در دستیابی به هدفهای اعلامی ناکام بوده و دستاوردی جز جنایت و نسل کشی و و کوچاندن و تحمیل گرسنگی به مردم غزه و ویرانی این منطقه و نقض مقررات بین المللی نداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

در همین حال دامنه اعتراضات ضد دولت نتانیاهو رفته رفته بالا گرفته است و معترضان خشمگین بار دیگر به خیابانها بازگشته اند و سرنگونی کابینه نتانیاهو و آزادی فوری اسرای اسراییلی در بند حماس را خواستارند.

این درحالیست که یهودیان متعصب شاخه حریدیم هنوز به خیابانها نیامده اند هر چند که اگر قانون جنجالی معافیت آنها از سربازی تایید نشود آنها هم به کف خیابان خواهند آمد.

البته اکثریت اسراییلیها با معافیت یهودیان حریدیم از خدمت سربازی مخالفند و در این باره خواستار عدالت و برابریند و میگویند یهودیان حریدیم هم باید مثل بقیه به سربازی بروند.

از سوی دیگر اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی جدی تر شده است، به عنوان نمونه جدعون ساعر از وزرای کابینه که رییس حزب (آرزوی نو) هم هست در اعتراض به اینکه به عضویت شورای مدیریت جنگ در نیامده و از طرفی مخالف نحوه اداره جنگ غزه هم هست استعفا کرده است و گانتس از دیگر وزرای کابینه نیز تهدید کرده اگر قانون سربازی با اتفاق آرا مصوب نشود کابینه را ترک خواهد کرد.

در کنار طولانی شدن بی نتیجه جنگ غزه نتانیاهو متهم به کارشکنی در مسیر مبادله اسرا با حماس است.

مخالفانش می گویند وی می کوشد با ادامه جنگ مانع گسترده شدن تظاهرات علیه شخص خودش و نیز اغاز تحقیقات درباره مقصران حادثه ۷ اکتبر شود.

علاوه بر اینها کارشناسان رژیم صهیونیستی درباره تیرگی روابط تل آویو – واشنگتن هشدار می دهد و مسوولیت آن را گردن نتانیاهو می اندازند چرا که به گفته آنها این تنش موجب شده امریکا هفته گذشته برای نخستین بار از حق وتو برای حمایت از «اسرائیل» استفاده نکند.

از همه اینها که بگذریم بدترین نمره کارنامه نتانیاهو مربوط به مدیریت میدان جنگ است چرا که هم در باریکه غزه و هم در میدان جبهه شمالی با حزب الله لبنان دچار شکست راهبردی شده و به اهداف دست نیافته است و به عنوان نمونه در جبهه شمال با وجود تشدید بمبارانهای جنگنده های اسراییلی علیه اهداف داخل لبنان همچنان کابینه نتانیاهو در باز گرداندن دهها هزار نفر از شهروندان به منازلشان ناتوان بوده است.

پربیننده ترین خبرها