سید حسن نصرالله: دشمن اقرار کرده که ایران پاسخ حمله به کنسولگری خود را خواهد داد/ حمله رژیم اسرائیل به مستشاران ایرانی به علت شکست در جنگ سوریه بوده است

سید حسن نصرالله: دشمن اقرار کرده که ایران پاسخ حمله به کنسولگری خود را خواهد داد/ حمله رژیم اسرائیل به مستشاران ایرانی به علت شکست در جنگ سوریه بوده است
دوشنبه 20 فروردين 1403 - 17:21

دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم یادبود سردار شهید محمد رضا زاهدی و یارانش،گفت: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری ایران در دمشق بزرگ ترین تجاوزگری رژیم اسرائیل در نوع خود در سوریه بوده است.

العالم ـ لبنان

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و یادبود سردار شهید محمد رضا زاهدی و یارانش که در این حمله به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد،‌ حضور سپاه پاسداران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از تجاوز اسرايیل به لبنان باز می گردد.

وی گفت: حضور نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و لبنان با وجود جنگ تحمیلی علیه ایران در آن دوران صورت گرفت.

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد که در آن زمان جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران همچنان ادامه داشت و نیروهای سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد بودند اما بعد از تهاجم دشمن صهیونیستی به لبنان، نیروهای سپاه پاسداران برای کمک به مقابله با اشغالگران، به لبنان و سوریه آمدند. در آن زمان نیروهای ایرانی به منطقه الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی وضعیت قرار بر این شد که گروهی از افسران و کادر سپاه پاسداران برای فعال کردن مقاومت ملی و انتقال تجربیات و دادن مشورت و آموزش و حمایت لجستیکی باقی بمانند.

سید نصرالله به بحران تروریسم در سوریه در سال 2011 اشاره کرده و اظهار داشت: بعد از تحولات سوریه در سال 2011 مستشاران ایرانی و نیروهای مقاومت در منطقه (برای مقابله با دشمن تکفیری) حاضر شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد،‌ هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری ایران در دمشق بزرگ ترین و بالاترین سطح تجاوزگری رژیم اسرائیل در نوع خود در سوریه از چند سال پیش به شمار می رود.

وی افزود: حمله رژیم اسرائیل به مستشاران ایرانی به علت شکست در جنگ جهانی علیه سوریه بود که رژیم اسراییل نیز در آن دست داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی در سوریه به دنبال نبرد مشروع با دشمن صهیونیستی صورت گرفته است.

وی افزود: این تجاوز اسرائیل به آن دلیل است که می‌داند نقش مستشاری سپاه پاسداران در مقاومت در منطقه ما تا چه اندازه مهم است. دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن مستشاران ایرانی می‌گوید که هدف آن خارج کردن مستشاران ایرانی از سوریه است اما با وجود همه خون‌هایی که ریخته شد دشمن هرگز نمی‌تواند به این هدف خود برسد و نیروهای ایرانی در موضع حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان و سوریه باقی می‌مانند.

دو هدف رژیم صهیونیستی از حمله به مستشاران نظامی ایران

سید حسن نصرالله افزود: حمله رژیم اسرائیل به مستشاران ایرانی دو هدف را دنبال می کند که یکی از آن هدف قرار دادن خاک ایران یعنی تعرض به این کشور است و هدف جدید دیگر سطح ترور است زیرا سردار زاهدی رئیس مستشاران نظامی ایران در لبنان و سوریه بود.

وی در ادامه گفت: ادعاهای مربوط به اینکه ایران صاحب تصمیم در سوریه است کاملا کذب می‌باشد و کمک‌هایی که ایران در جنگ با تروریسم به سوریه کرد برای این بود که تکفیری‌ها و تروریست‌ها و صهیونیست‌ها بر منطقه ما سیطره پیدا نکنند و این یک وظیفه مقدس است که ایران انجام داد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری ایران دچار اشتباه محاسباتی شد و پس از بررسی اطلاعات، مشخص شد آمریکایی‌ها، خود اسرائیل و تمام دنیا پاسخ ایران به این حمله را پذیرفته اند و این یک حق طبیعی برای ایران است که پاسخ بدهد.آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها در راه است.

وی خاطرنشان کرد، آمریکایی ها و اسرائیلی ها اقرار کرده اند که ایران به تجاوز اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق پاسخ خواهد داد.
طبیعی است که ایران به حمله اسراییل پاسخ بدهد
سید حسن نصرالله تصریح کرد، طبیعی است که ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق پاسخ دهد.

وی گفت: سردار زاهدی از ستون های انقلاب اسلامی در ایران بود که مسوولیت های سنگینی را در دوران جوانی برعهده داشت و مرد میدان جنگ بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ارتباط سردار شهید زاهدی با لبنان از سال 1998 و زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران را بر عهده گرفت شروع شد و در آن زمان او به عنوان مسئول سپاه در منطقه انتخاب شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد که شهید حاج زاهدی در مرحله اوج جنگ قبل از سال 2000 در کنار ما بود و 4 سال از وقت خود را در این مسیر سپری کرد و بعد از آزادسازی (جنوب لبنان) هم ما را همراهی می‌کرد. شهید حاج زاهدی مجددا در سال 2008 و بعد از شهادت عماد مغنیه به لبنان برگشت و همه درباره بازگشت ایشان در آن زمان به منطقه اتفاق نظر داشتند. ایشان 6 سال یعنی تا سال 2014 نزد ما ماند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد که سردار شهید زاهدی مجددا در سال 2020 به لبنان برگشت و همراه بود تا اینکه به شهادت رسید و به طور کلی 14 سال از عمر مبارک خود را کنار ما بود. او بهترین یار و مشاور بود و اکنون که به سوی پروردگار شتافته باز هم در میان ما حضور دارد. شهید زاهدی فرمانده‌ای مجاهد و فداکار بود که شبانه‌روز برای خدمت به مقاومت کار می‌کرد و بسیار متواضع و در کار خود بسیار جدی بود و غم ما را به دوش می‌کشید و با درد ما ناراحت می‌شد و با خوشحالی ما خوشحال.

دبیر کل حزب‌الله گفت: شهید زاهدی زمانی که آخرین بار نزد ما بود به من گفت که این برای برای شهادت آمده‌ام و تو نباید مانع رفتن من به جبهه نبرد و جنوب شوی. من در طوفان الاقصی مانع رفتن او به جبهه شدم اما او از روز اول می‌خواست که برود. شهید زاهدی بعد از شهادت حاج قاسم نزد ما آمد و گفت که آمده ام تا وظیفه‌ام را انجام دهم اما امید به شهادت و پیوستن به حاج قاسم دارم و از برادران می‌خواست تا برای شهادتش دعا کنند.

وی گفت: شهید حاج زاهدی به چیزی که می‌خواست رسید و ما (بعد از شهادت سردار زاهدی) بسیار غمگین و متاثر شدیم. ما 14 سال کنار هم زندگی کردیم و دوشادوش یکدیگر کار مشترک انجام دادیم. بنابراین اکنون احساس از دست دادن داریم اما می‌دانیم که خداوند متعال به برکت این خون‌ها، همه چیز را برایمان جبران می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله درباره روند جنگ غزه هم اظهار داشت که اسرائیل اکنون طولانی‌ترین جنگ خود را در منطقه ما انجام می‌دهد و صهیونیست‌ها می‌گویند که بعد از گذشت 6 ماه از جنگ ما هنوز بیش از نیمی از «ربوده شدگان» (اسرای صهیونیست در غزه) را بازنگردانده‌ایم و وارد رفح نشده‌ایم و همچنان آژیرهای خطر در اطراف باریکه غزه به گوش می‌رسد و اخبار کشته شدن افسران و نظامیان جدید ارتش اسرائیل اعلام می‌شود.

شکست اسراییلی ها در جنگ غزه

وی افزود: صحبت‌های خودِ اسرائیلی‌ها حاکی از شکست این رژیم است و طبق آخرین نظرسنجی که روزنامه عبری معاریو انجام داد، 62 درصد شهرک‌نشینان از نتایج جنگ ناراضی بوده و تنها 29 درصد راضی هستند و 9 درصد هم نمی‌دانند چه نظری بدهند. امروز نتانیاهو کاملا از واقعیت جدا شده و یکشنبه شب می‌گفت که اسرائیل پیروز شده است! این درحالی است که همه جهان می‌گویند نتانیاهو بازنده است. گالانت هم در نوار غزه از نابودی حماس حرف می زد اما بعد از چند ساعت مجبور شد نیروهایش را شکست خورده و ذلیل از خان یونس بیرون بکشد و نیروهای اسرائیلی شبانه با ذلت و زیر آتش از خان یونس خارج شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به نگرانی آمریکا از روند جنگ غزه اشاره و تاکید کرد که تماس اخیر بین بایدن و نتانیاهو صحت گفته‌های ما را مبنی بر اینکه آمریکا اگر بخواهد می‌تواند اسرائیل را تحت فشار قرار دهد، ثابت کرد. حماقت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری ایران موجب شد تا بایدن برای تماس با نتانیاهو عجله کند و آمریکا فهمیده که نتانیاهو شکست خورده است.

سید حسن نصرالله گفت: از جمله اعتراضاتی که در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو وجود دارد این است که بدون آمریکا، اسرائیل هیچ ذخیره‌ای ندارد و نه می‌تواند در غزه بجنگد و نه در لبنان.

وی تاکید کرد: امروز در آمریکا صحبت از این است که حزب دموکرات به دلیل موضع خود در حمایت از تجاوزات علیه غزه، آرای بسیاری از ایالت‌ها را از دست داده و همین امر بایدن را مجبور کرد نتانیاهو را برای رسیدن به توافق در مذاکرات قاهره و ورود کمک‌ها به غزه تحت فشار قرار دهد.

آتش بس پایان کار کابینه نتانیاهو خواهد بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا در روند مذاکرات مخفیانه مانع تراشی کند زیرا آتش بس به معنای پایان کار وی (نتانیاهو ) به همراه بن گویر و اسموتریچ و حزب لیکود خواهد بود و آنها باید به دلیل شکست (در عملیات طوفان الاقصی) بازجویی شوند. بعد از تماس بایدن با نتانیاهو، ارتش اسرائیل دیروز عقب نشینی نیروهای خود از غزه را اعلام کرد و این خبر کارشناسان و استراتژیست‌ها را متعجب کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نبرد با دشمن صهیونیستی خاطرنشان کرد،‌ این نبرد صرفا برای آزادسازی مقدسات نیست بلکه برای رهایی و خلاصی امت اسلام از طرح های رژیم اشغالگر و غارت و تصرف سرزمین ها اسلامی از سوی این رژیم است.

وی در ادامه تصریح کرد، تیپ های رژیم صهیونیستی که از خان یونس عقب نشینی کردند ، با خفت و خواری و زیر آتش و گلوله مجبور به عقب نشینی شدند.

رهبر مقاومت لبنان درباره خواسته‌های فلسطینی‌ها در مذاکرات اظهار داشت که یکی از مهمترین شروط حماس به نمایندگی از همه گروه‌های مقاومت فلسطین و نیز محور مقاومت، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود در شمال است و بنابراین ممکن است دشمن مجبور به پذیرش این خواسته شده و نیروهای خود را از غزه بیرون برده باشد؛ قبل از اینکه در مذاکرات مجبور به پذیرش آن گردد.

سرنگونی پهپاد پیشرفته هرمس 900 رژیم صهیونیستی

سید حسن نصرالله در ادامه به سرنگونی پهپاد پیشرفته هرمس 900 ارتش صهیونیستی توسط رزمندگان حزب‌الله اشاره و اعلام کرد که ما پهپاد هرمس 900 را که افتخار صنعت نظامی اسرائیل بود ساقط کردیم و ارزش نظامی و تجاری آن را از بین بردیم و نمی‌خواهیم موشکی که این پهپاد را سرنگون کرد نشان دهیم.دشمن می‌گوید که سرنگونی این پهپاد به معنای عبور از خطوط قرمز است. ما در پاسخ به آن می‌گوییم که چه کسی گفته ما از خطوط قرمز عبور نمی‌کنیم؟

وی تاکید کرد: اهمیت این عملیات آن است که ما پهپاد هرمس 900 را در خطوط جلویی ساقط کردیم و این نشان می‌دهد که مقاومت از چه قدرتی در سطح پدافند هوایی برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها