نشست کابینه اسرائیل برای بررسی آزادی اسرای فلسطینی

نشست کابینه اسرائیل برای بررسی آزادی اسرای فلسطینی
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 21:56

کابینه رژیم برای بررسی پیشنهاد ارائه شده در قاهره که در چارچوب آن ۹۰۰ اسیر فلسطینی از جمله یکصد اسیر فلسطینی که به زندان ابد محکوم شده‌اند، تشکیل جلسه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

والا نیوز در گزارشی در این رابطه نوشت: قرار است کابینه سیاسی و نیز کابینه امنیتی شامگاه امشب سه شنبه برای بررسی آخرین دست آوردهای مذاکرات انجام شده در مورد توافق آزادی اسرا تشکیل جلسه دهد.

مسئولین عالیرتبه اسرائیلی اعلام کردند که پیش بینی نمی‌شود که در این جلسه تصمیم خاصی گرفته یا اعلام شود و تل‌آویو به انتظار پاسخ حماس در این رابطه خواهد ماند.

مسئولین اسرائیلی به این رسانه عبری زبان خبر دادند که پیشنهاد رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا که در قاهره ارائه شد در بر گیرنده آزادی 900 اسیر فلسطینی است که 200 نفر بیشتر از پیشنهاد سابق است که در آن فقط 700 نفر اعلام شده بود.

در این پیشنهاد تاکید شده است که 100 نفر از این 900 اسیر باید از میان کسانی آزاد شوند که به دلیل قتل اسرائیلی‌ها در حبس ابد به سر می‌برند.

مسئولین عالیرتبه اسرائیلی در عین حال فاش کردند که اسرائیل به دنبال آن است تا حق وتوی برای خود در رابطه با نام‌های پیشنهادی از طرف مقابل داشته باشد و در عین حال تاکید دارد که این اسرا باید به بیرون از فلسطین اشغالی اخراج شوند تا امکان بازگشت آنها به کرانه باختری و یا باریکه غزه وجود نداشته باشد.

پربیننده ترین خبرها