ادای فریضه نماز عید فطر در مسجد الاقصی بدون جشن و سرور +فیلم

چهارشنبه 22 فروردين 1403 - 13:39

60 هزار نمازگزار، بدون هیچ گونه مراسم جشن و سروری در همبستگی با اهالی غزه، نماز عید فطر را در محوطه مسجد الاقصی به جای آوردند. همزمان رژیم صهیونیستی شهرک قدیمی را محاصره کرده و نظامیان خود را در ورودی های مسجد مستقر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نمازگزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری که برخی به نشانه همدردی با مردم مظلوم غزه لباس سیاه به تن داشتند، پرچم های "غزه مقاومت می کند" و "غزه پیروزی شما عید ماست" در دست داشتند و با تکبیر به استقبال عید فطر رفتند.

شیخ عمر کسوانی، مدیر مسجد الاقصی به خبرنگار العالم گفت: شمار نمازگزارنی که در نماز عید شرکت کرده اند 60 هزار نفر برآورد می شود. امروز مراسم عید به آیین های دینی و ادای نماز واحیای سنت پیامبر ص منحصر شد. ما دعا می کنیم رنج و غم برادرانمان در غزه تمام شود چون رنج آنها، رنج ماست. امسال مراسم عید به شعائر دینی منحصر شد.

رمضان طه، عضو انجمن اهالی قدس اشغال شده هم گفت: ما خانواده های قدس در همبستگی با غزه، به اتفاق مراسم عید امسال را به آیین های دینی منحصر می کنیم.

نظامیان صهیونیستی به منظور ایجاد مزاحمت برای نمازگزاران، ده ها مانع امنیتی را در خیابان های منتهی به مسجد الاقصی ایجاد کردند.

پربیننده ترین خبرها