کامیون‌های امداد به غزه همچنان پشت گذرگاه‌ها در انتظارند

کامیون‌های امداد به غزه همچنان پشت گذرگاه‌ها در انتظارند
جمعه 24 فروردين 1403 - 13:07

کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه با عبور از مرز مصر به سمت باریکه غزه حرکت کردند، اما پشت گذرگاه‌های بسته‌شده توسط رژیم صهیونیستی متوقف شدند و هیچ تغییری برای عید صورت نگرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

یک منبع در گذرگاه زمینی رفح به العربی الجدید گفت که 200 کامیون، پیش از ظهر چهارشنبه، حامل مواد غذایی و کمک‌های پزشکی به سمت باریکه غزه حرکت کردند.

6 کامیون سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها، دیزل ژنراتورها و تجهیزات اورژانسی سازمان‌های امدادی بین المللی را حمل می‌کردند.

وی تاکید کرد این کمک‌ها به هیچ وجه نیازهای باریکه محاصره شده را برآورده نمی‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود که مقامات مصری مجوز ورود 34 فلسطینی مجروح را برای مداوا در بیمارستان های العریش و قاهره با همراهی 66 نفر از بستگانشان، صادر کردند.

این منبع توضیح داد که گذرگاه رفح به موازات گذرگاه كرم ابو سالم برای ورود کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی باز شده است و طی سه روز گذشته تردد روزانه کامیون‌های به 400 کامیون در روز دوشنبه و 340 کامیون در روز سه‌شنبه افزایش یافته است.

‌سازمان‌های امدادی بین‌المللی بسیار تلاش‌ می‌کنند که طرف اسرائیلی هرگونه حمله نظامی به منطقه رفح و مناطق مرزی با مصر را متوقف کند تا اطمینان حاصل شود که تعداد کامیون‌هایی که وارد باریکه غزه می‌شوند به مناسبت ایام عید افزایش می‌یابد.

این منبع خاطرنشان کرد که حجم عظیمی از کمک‌های بشردوستانه داخل کامیون‌های مقابل این دو گذرگاه، متوقف شده که قرار بود با هماهنگی هلال احمر مصر و فلسطین به دست مردم غزه برسد.

کمک‌های بشردوستانه ارسالی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای آوارگان نیست اما رژیم صهیونیستی از ورود همین مقدار نیز ممانعت می‌کند. اشغالگران برای ادامه محاصره و گرسنگی دادن به شهروندان ساکن در محدوده جغرافیایی باریکه غزه، گذرگاه‌ها را بسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها