وزارت امور خارجه دولت نجات یمن در واکنش به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه دولت نجات یمن در واکنش به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
يکشنبه 26 فروردين 1403 - 14:32

دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش مردمی انصارالله در این کشور عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی را مشروع، قانونی و مطابق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان دانست و تاکید کرد که لجبازی و جنایات این رژیم موجب تشدید و گسترش تنش می‌شود.

العالم - یمن

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء وابسته به جنبش انصارالله امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که «عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل مشروع، قانونی و مطابق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.»

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، جنایات و نسل کشی دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه باعث افزایش تنش در منطقه می شود و به بسیاری از پایتخت‌ها کشیده خواهد شد.

کشورهای حامی دشمن صهیونیستی باید زبان عقل را در اولویت قرار دهند و از حمایت نامحدود خود از این رژیم دست بردارند. ما بر نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت های خود مطابق با منشور ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید می کنیم.

پس از اقدام جمهوری اسلامی ایران در حمله تلافی‌جویانه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز امروز ضمن تبریک به رهبری و مردم ایران برای این «عملیات بزرگ، راهبردی و تاریخی که نظیر آن در تاریخ وجود نداشت»، آن را «یک واکنش بازدارنده قدرتمند» توصیف کرد که «دارای پیام‌های قدرت، موازنه بازدارندگی و تغییر در معادلات قواعد درگیری و موازنه قدرت» است.

پربیننده ترین خبرها