حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اوارگان فلسطینی درغزه + ویدیو

يکشنبه 26 فروردين 1403 - 19:34

شماری از آوارگان فلسطینی در باریکه غزه هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، در این حملات تعدادی از آنان از جمله یک زن شهید و شمار دیگری نیز مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، صدها فلسطینی آواره در حالی که تلاش می‌کردند علی رغم ممانعت ارتش اشغالگر به خانه‌های خود در شمال باریکه غزه بازگردند، هدف اصابت گلوله های توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

در اين خصوص منابع پزشکی فلسطينى اعلام کردند: "پنج شهید از جمله یک زن و تعدادی مجروح به بیمارستان "العوده" در اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه منتقل شدند ،اينان آوارگانی بودند که تلاش کردند از طریق جاده ساحلى الرشید به محل سکونت خود در شمال باريكه غزه بازگردند.

همچنین منابع محلی گزارش دادند که توپخانه رژیم اسرائیل در حالی كه صدها فلسطینی آواره را که قصد بازگشت به شمال باریکه غزه داشتند هدف قرار داده و هواپیماهای این رژیم نیز حملات نمایشی را در حریم هوایی این منطقه انجام دادند تا از عبور فلسطینیان به سمت شمال غزه جلوگیری کنند.

آویخای آدرعي سخنگوی ارتش اشغالگر روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "گزارش‌های مبنی بر اجازه بازگشت ساکنان فلسطینی از سوی ارتش اسرییل به مناطق شمالی باریکه غزه، شایعه‌ و کاملا بی‌اساس است.

وی افزود: ارتش "اسرائیل" نه از طریق صلاح الدین (شرق) و نه از طریق خیابان الرشید (غرب) اجازه بازگشت ساکنان فلسطینی را نمی دهد.

صدها فلسطینی تلاش کردند از طریق پل وادی غزه در خیابان الرشید به شمال غزه بازگردند اما تعداد بسیار کمی از آنها که همگی زن و کودک بودند، موفق شدند خود را به شمال باریکه غزه برسانند.

ياد آور مي شود، در مذاکرات آتش بس، جنبش مقاومت حماس بر بازگشت آوارگان به شمال غزه، به عنوان شرط اساسی در کنار سایر شروط که منجر به آتش بس در باریکه غزه می شود، پافشاری کرده است.

پربیننده ترین خبرها