در گفتگو با العالم صورت گرفت:

درخواست اضطراری سخنگوی بیمارستان "شهدا الاقصی" از جامعه جهانی

چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 16:01

سخنگوی بیمارستان شهدا الاقصی با اشاره به وخامت وضعیت بهداشتی در باریکه غزه، از جامعه جهانی خواست که به منظور انتقال بیماران با شرایط مزمن به خارج، تمام گذرگاه‌های مرزی در این باریکه را بازگشایی کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

"خلیل الدقران" در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون العالم در باریکه غزه گفت: از روز گذشته اجساد ۱۸ نفر از مجموع ۲۱ نفری که در جریان حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر به بازاری در اردوگاه "المغازی" به شهادت رسیده‌اند به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شده است.

الدقران تصریح کرد که بیشتر مجروحان این جنایت که برای مداوا به این بیمارستان انتقال یافته‌اند از ناحیه سر و سینه مجروح شده‌اند و بیشتر این افراد را زنان و کودکان و سالخورده‌ها شامل می‌شوند.

این سخنگو اوضاع بیمارستان شهدا الاقصی را فاجعه‌بار توصیف کرد که به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و دارو، دیگر ظرفیت پذیرش بیمار و مجروح بیشتر را ندارد، و حتی به دلیل کمبود تخت، بیماران در بخش پذیرش و اورژانس این بیمارستان بستری می‌شوند.

الدقران خاطرنشان کرد وزارت بهداشت غزه از ابتدای جنگ غزه، از جامعه جهانی، امت اسلام و جهان آزاده خواسته است که گذرگاه‌ها را باز کرده و بیماران خاص و سرطانی را به خارج منتقل کنند. با این حال، روزانه فقط ۴۰ مورد بیمار خاص برای درمان از باریکه غزه خارج می‌شوند.

او وضعیت بهداشتی بیمارستان‌ها و وضعیت نظام سلامت در باریکه را بسیار فاجعه‌بار توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها