رسانه عبری فاش کرد: واشنگتن در حال بررسی پیشنهاد واگذاری غزه به ناتو

رسانه عبری فاش کرد: واشنگتن در حال بررسی پیشنهاد واگذاری غزه به ناتو
چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 23:02

یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که آمریکا و برخی کشورهای عربی در حال بررسی قرار دادن باریکه غزه تحت کنترل پیمان ناتو پس از پایان جنگ هستند. 

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العربیه الجدید، شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل فاش کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و برخی کشورهای عربی در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادی برای قرار دادن باریکه غزه تحت کنترل پیمان ناتو پس از پایان جنگ هستند.

این رسانه صهیونیستی شب گذشته در گزارشی خاطرنشان کرد که در این پیشنهاد، بر لزوم تضمین به رسمیت شناختن تشکیل کشور فلسطین و به دنبال آن قرار گرفتن باریکه غزه تحت کنترل نیروهای ناتو پس از پایان جنگ تاکید شده است.

این پیشنهاد تداوم حاکمیت جنبش حماس در باریکه غزه و قرارگرفتن این منطقه تحت مدیریت تشکیلات خودگردان فلسطین را رد می کند و تاکید دارد که ناتو بر روند بازسازی باریکه غزه و مدیریت امور مردم غزه نظارت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که بر اساس این پیشنهاد، نیروهای ناتو به مدت پنج سال در باریگه غزه باقی خواهند ماند و پس از آن انتخابات برگزار و یک دولت محلی برای نظارت بر مدیریت امور آن تشکیل خواهد شد. در این پیشنهاد تصریح شده است که در صورت موفقیت این پیشنهاد در باریکه غزه، بعداً در کرانه باختری اجرا خواهد شد.

بنابر گزارش العربیه الجدید، با توجه به اینکه نیروهای راستگرای کابینه صهیونیست اصولاً ایده تأسیس کشور فلسطین را رد می کنند، برای دانستن موضع کابینه رژیم اسرائیل در مورد این پیشنهاد فعلا خیلی زود است.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، پیش از این تاکید کرده بود که هر گونه شرط‌بندی روی مقدمه‌چینی برای شکل‌گیری غزه‌ای بدون حماس و گروه‌های مقاومت توهم و یک سراب است.

پربیننده ترین خبرها