محکومیت حمله اسرائیل به غزه در قلب راهپیمایی «ماراتن صلح» یونان

محکومیت حمله اسرائیل به غزه در قلب راهپیمایی «ماراتن صلح» یونان
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 19:13

چهل و یکمین راهپیمایی «ماراتن صلح» یونانی‌ها امروز (یکشنبه) هم‌زمان با روز ملی «اقدام ضدامپریالیستی» و در مخالفت با برنامه‌های نظامی آمریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا و همچنین در محکومیت نسل‌کشی در غزه در حال برگزاری است.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه برگزارکنندگان این مراسم، چهل‌ویکمین راهپیمایی «ماراتن صلح» یونانی‌ها در سالگرد اولین راهپیمایی در سال ۱۹۶۳ و همچنین در سالگرد بمباران ۱۹۹۹ یوگسلاوی توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، با هدف مخالفت با مشارکت این کشور در طرح‌های نظامی آمریکا، اروپا و ناتو، برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش میدانی، راهپیمایی امروز در شبه جزیره آتیک یونان، ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و قرار است در مقابل وزارت دفاع این کشور خاتمه یابد.

به گزارش خبرنگار حاضر صحنه، در حال حاضر صدها نفر در این راهپیمایی حضور دارند اما انتظار می رود تعداد تظاهرکنندگان در اواخر روز افزایش یابد.

شعارهای راهپیمایی امروز «مشارکت نکردن در طرح‌های ناتو-آمریکا- اتحادیه اروپا»، «بستن پایگاه‌های مرگ در یونان» و «برای همبستگی با مردم فلسطین ایستاده‌ایم» است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، انتظار می‌رود رویدادهای ضد امپریالیستی گسترده دیگری در سراسر یونان طی امروز برگزار شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها