الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است

الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 23:00

تارنمای انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر ضمن یادآوری جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه، دعوت جو بایدن برای خویشتنداری اسرائیل در مقابل ایران را «لفاظی‌های ریاکارانه» توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

تارنمای انگلیسی زبان شبکه الجزیره ضمن یادآوری جنایات صهیونیست‌ها در سال‌های قبل می‌نویسد: کمی به عقب برویم. در سال ۲۰۱۴ ارتش اسرائیل در عرض ۵۰ روز، ۲ هزار و ۲۵۱ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک را در غزه کشت.

طی ۲۲ روز در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹، همان ارتش حدود یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی را کشت که ۳۰۰ نفر از آنها کودک بودند. به طور معمول تمام این جنایات با حمایت کامل آمریکا انجام شده است.

الجزیره ادامه داد: چگونه می‌توان کلمه محدودیت و خویشنداری را در زمینه یک نسل کشی همه جانبه اسرائیل در غزه به کار برد؟ هرچند خود آمریکا نیز با این واژه غریبه است. کمی تاریخ را ورق بزنید و سال‌های نه چندان دور جنایات نجومی غیرنظامیان در عراق و افغانستان توسط نظامیان آمریکایی را به یاد بیاورید.

به نوشته الجزیره، در جولای ۱۹۸۸ (۱۳۶۵) نیروی دریایی آمریکا پرواز ۶۵۵ ایران ایر را در آسمان منفجر کرد و همه ۲۹۰ مسافر آن را کشت. در جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ آمریکا و متحدانش از صدام حسین در استفاده از سلاح‌های شیمایی حمایت کرد و البته همان صدام نیز به دشمن شماره یک خود آمریکایی‌ها تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروهک منافقین با حمایت مستقیم آمریکا و اسرائیل هزاران نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و حالا وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه می‌کند به دلیل خطر تروریسم به ایران سفر نکنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها