دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان

دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 20:34

خبرنگار تلویزیون العالم در اسلام‌آباد، سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان را بسیار مهم ارزیابی و اعلام کرد که او این سفر دو روزه خود را با دیداری کوتاه با وزیر خارجه این کشور آغاز کرد.

العالم- ایران

خبرنگار العالم در ادامه افزود "سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهور ایران همچنین نشستی طولانی با "شهباز شریف" نخست‌وزیر پاکستان انجام داد و سپس میان طرفین، سه توافقنامه و پنج تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

خبرنگار العالم افزود: این دیدار با توجه به اهمیت زیادی که دارد چه از نظر زمان‌بندی و چه از نظر پرونده‌های مهمی که به آن پرداخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین سفرهای متقابل طرف‌های پاکستانی و ایرانی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار سختی به سر می‌برد و این سفر یکی از کلیدهای اقتصادی محسوب می‌شود که پاکستان برای خروج از بحران به آن نیاز دارد.

ایران نیز برای پیشبرد سطح مبادلات تجاری با پاکستان، روی این سفر حساب باز کرده است و رئیسی نیز در کنفرانس مطبوعاتی از افزایش سطح مبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در مرحله اول خبر داد.

وی تاکید کرد دو ملت و کشور مصمم به تقویت و توسعه همکاری‌های تجاری برای ارتقای سطح رفاه دو کشور و همچنین در سطح منطقه هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها