کارشناس: همه نشانه‌ها حاکی از نزدیک شدن شکست رژیم اشغالگر است

پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1403 - 16:11

«علی الجریری» استاد دانشگاه و محقق در امور اسرائیل با تاکید بر اینکه همه شاخص ها حاکی از نزدیک شدن شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر است، خاطرنشان کرد: استعفای ژنرال ها در رده های اول ارتش اسرائیل نشان دهنده چنین شکستی است.

العالم _ فلسطین اشغالی

علی الجریری در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: پیروزی فلسطین نزدیک است و همه نشانه‌ها از چنین پیروزی نزدیکی حکایت دارد که یکی از این نشانه ها استعفای ژنرال های بلند پایه ارتش اسرائیل است.

وی خاطرنشان کرد که یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر اکنون تاکید می کند که کسی که باید استعفا دهد و به شکست اعتراف کند، شخص بنیامین نتانیاهو است، کسی که برای نجات خود هر از گاهی درمورد ورود به رفح صحبت می کند.

این کارشناس امور اسرائیل افزود: برخی می گویند این طرح خیلی وقت پیش طراحی شده بود اما به دلیل فشار آمریکا به تعویق افتاده است هرچند در واقع ضربه مهلک ایران بود که ورود به رفح را به تعویق انداخت.

وی با اشاره به سخنان ابوعبیده و دعوت وی برای ادامه مقاومت که اسرائیلی‌ها اذعان دارند که با قدرت به شمال غزه بازگشته است، خاطرنشان کرد: این سخنان با بمباران اماکن نظامی در شمال عکا همراه شد که برای رژیم اشغالگر بسیار دردناک بود.

علی الجریری تصریح کرد: علاوه بر این مقاومت لبنان و حملات حزب الله عمق جدیدی پیدا کرده است و به همین دلیل اسراییل می ترسد که جنگ را تشدید کند و به همین علت اعلام کرده است که اگر جنگ در شمال گسترش پیدا کند، ورود به رفح به تعویق خواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها