اختصاصی العالم..

صهیونیست‌ها حرم ابراهیمی را برای دومین روز متوالی به روی فلسطینی ها بستند

پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1403 - 21:14

نیروهای رژیم اشغالگر همزمان با یورش شهرک نشینان، برای دومین روز متوالی به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به روی فلسطینی ها بستند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم از الخلیل گزارش داد که نظامیان صهیونیست از صبح در مرکز شهر الخلیل مستقر شدند و با استفاده از خودروهای نظامی این منطقه را به طور کامل در کنترل خود گرفتند تا شهرک نشینان به راحتی به حرم ابراهیمی یورش ببرند.

عماد ابوشمسیه هماهنگ کننده جمعیت مدافعان حقوق بشر در این خصوص به العالم گفت: نظامیان صهیونیست امروز به شهر الخلیل یورش بردند تا یورش شهرک نشینان به حرم ابراهیمی را پوشش دهند و امنیت آنها را تامین کنند و به همین علت حرم ابراهیمی را دو روز است که به روی فلسطینی ها بسته اند.

براساس این گزارش نظامیان صهیونیست کسبه و بازاریان فلسطینی الخلیل را مجبور کرده اند که کسب وکار خود را تعطیل کنند و تک تیر اندازان برای کنترل اوضاع روی پشت بام منازل مستقر شده اند و نیز ترددها را به طور کامل ممنوع کرده اند و در عین حال شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز و همزمان با تدابیر شدید امنیتی دست به رفتارهایی زده اند که خساراتی به شهروندان فلسطینی وارد کرده است.

حاج مفید الشرباتی فعال فلسطینی نیز در این خصوص به العالم گفت:خیابان های این منطقه از الخلیل را کاملا به روی فلسطینی ها بسته اند وحتی به کسانی که در خارج از منزل خود بوده اند اجازه نمی دهند که به منازلشان در این مناطق وارد شوند و این وضعیتی است که در هرمناسبت یهودی ها، تکرار می شود.

خاطرنشان می شود که صهیونیست ها در سال ده روز حرم ابراهیمی را به روی نمازگزاران فلسطینی می بندند و اجازه می دهند شهرک نشینان به این مکان با خیال آسوده یورش ببرند.

پربیننده ترین خبرها