تشریح آخرین روند مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه از زبان عضو ارشد حماس

تشریح آخرین روند مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه از زبان عضو ارشد حماس
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 13:03

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تشریح آخرین بحث های مربوط به آتش بس در غزه پرداخت.

العالم - فلسطین اشغالی

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با العربی الجدید با بیان اینکه تاکنون به طور رسمی با این جنبش درباره محتوای چشم انداز جدید مذاکراتی که از آن درباره آتش بس زمان دار در غزه بیان می‌شود، صحبتی نشده است، بر تعامل حماس با هر حرکت جدی و مثبتی از مبادی رسمی تاکید کرد.

وی همچنین درباره اخبار درز شده در رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر سفر هیات امنیتی مصری به تل آویو ابراز تردید کرد و آن را در راستای سریال دروغ پردازی این رژیم با هدف آرام کردن جبهه داخلی اسرائیل دانست.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: اقدامات ماه های گذشته رژیم اشغالگر نشان می دهد که این رژیم آشکارا و در برابر رسانه ها درباره آتش بس در غزه، موضعی کاملا متفاوت با آنچه در مذاکرات رخ می دهد، دارد.

وی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در مخمصه جهانی گرفتار است و دولت آمریکا خود را به سبب انقلاب دانشگاه ها و گسترش دامنه اعتراضات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر، در تنگنا می بیند.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حمله به رفح دست برداشته باشد در حال حاضر وجود ندارد و همه شواهد گواه بر این حمله است.

وی درباره بحث های مطرح شده در رسانه ها مبنی بر آتش بس یکساله هم اظهار داشت: تنها تحلیل واحد از این موضوع پایان مدت قانونی کابینه نتانیاهو است. همچنین به توان طرف آمریکایی برای کنار زدن نتانیاهو در برهه کنونی هم مربوط می شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

نزال تأکید کرد: اسراییل بداند با تهدیدکردن و رجز خوانی در زمینه حمله به رفح هرگز به آنان باج نخواهیم داد.

وی ادامه داد: مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به خاطر لج بازی نتانیاهو به بن‌بست رسیده است.

نزال در بخش دیگری از سخنانش هرگونه دریافت پیشنهاد جدید به صورت رسمی توسط حماس را رد کرد و افزود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

پربیننده ترین خبرها