تجمع هزاران اسرائیلی مقابل وزارت جنگ و درخواست برای برکناری نتانیاهو + فیلم

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 13:39

بیش از ده هزار اسرائيلی با تجمع مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواستند که توافق مبادله اسرا را با جنبش حماس امضا کند. 

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، تظاهرکنندگان خیابان اصلی ایالون را بستند و نیروهای پلیس نیز تعدادی از معترضان از جمله همسر یک اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس در غزه را بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان با حضور درخیابان ها و میادین اصلی شهر تل آویو ، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل خواستند که طی توافق با حماس بازداشت شدگان اسرائيلی در باریکه غزه را آزاد و جنگ را متوقف کند. زیرا به گفته آنان، فشارهای نظامی بر حماس با شکست مواجه شده و اکنون وقت آن فرا رسیده است که برای دستیابی به توافقی که به بازگشت همه بازداشت شدگان به خانه هایشان منجر شود، بهای لازم را بپردازد.

فضل طهبوب نویسنده و تحلیلگر سیاسی به خبرنگار شبکه العالم گفت: تظاهرکنندگان همه جا علیه نتانیاهو تظاهرات می کنند. بی اعتمادی به نتانیاهو از قبل از جنگ هم وجود داشته و اوضاع بعد از جنگ بدتر شده است.

وی در توضیح اقدام گردان های قسام در انتشار ویدئویی از یکی از بازداشت شدگان اسرائیلی در نزد حماس ودرخواست برای توقف جنگ در غزه و امضای توافق مبادله خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه گفت : اسرائیل یا باید رفح را انتخاب کند یا مبادله توافق مبادله اسرا را و یا اینکه بهای سنگینی بپردازد.

فراس یاغی دیگر کارشناس مسائل اسرائیل گفت : واضح است که نتانیاهو می خواهد سیاست ادامه جنگ را درپیش گیرد و به سرنوشت بازداشت شدگان از سوی حماس هیچ اهمیتی نمی دهد.

تظاهرکنندگان در تل آویو و قدس اشغالی مقر وزارت جنگ و منزل نخست وزیر را محاصره کردند و همچنین خیابان های اصلی این شهرها را بستند. پلیس رژیم اشغالگر نیز به تظاهرکنندگان حمله ور شد و تعدادی از آنان را بازداشت کرد.

تظاهرکنندگان بر تداوم حضور در خیابان ها تا رسیدن به خواسته خود مبنی بر توافق مبادله اسرا و بازداشت شدگان با حماس اصرار دارند و خواسته ی دیگری که بر آن اصرار می ورزند ، برکناری نتانیاهو و بازخواست وی است.

پربیننده ترین خبرها