پاسخ حزب‌الله به پیشنهاد فرانسه درباره آتش‌‌بس با رژیم اشغالگر

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 16:46

همزمان با سفر وزیر خارجه فرانسه به بیروت با هدف ارائه طرح پیشنهادی کشورش برای کاهش تنش میان حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر، رسانه‌های عبری‌زبان از شلیک ده‌ها راکت از لبنان به سمت "اصبع الجلیل" و به صدا درآمدن آژير خطر در شهرک‌های "کریات شمونه" و "کفار یووال" خبر دادند. از سوی دیگر، حزب‌الله مواضع ارتش اشغالگر را هدف قرار داد و تصاویری از شلیک ده‌ها موشک به سمت شهرک "میرون" منتشر کرد.

العالم- لبنان

دامنه و گستره عملیات نظامی مقاومت اسلامی در لبنان علیه مواضع و اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در طول مرزهای مشترک لبنان با فلسطین اشغالی افزایش یافته است.

رسانه‌های عبری گزارش داد که ده‌ها موشک از لبنان به سمت منطقه اصبع الجلیل شلیک شده و آژیرهای خطر در آن به صدا درآمده است. بر این اساس، همچنین ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه کریات شمونه شلیک شده و آژیر خطر در این منطقه و نیز شهرک کفار یووال به صدا درآمد.

گردان‌های القسام مسئولیت حمله به مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ "اردوگاه جبور" در شمال فلسطین اشغالی را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حمله موشکی از جنوب لبنان انجام شده است.

مقاومت اسلامی در لبنان نیز به نوبه خود تصاویری از شلیک ده‌ها موشک کاتیوشا به شهرک میرون و شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار با آن در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. روزنامه "یدیعوت آحارونوت" گزارش داد که یک سرباز اسرائیلی در حمله موشکی به میرون زخمی شده است.

حزب‌الله پیشتر نیز پایگاه‌های "البغدادی"، "السماقه" و "رویسات العلم" در کفرشوبا و نیز یک ساختمانی در "شتولا" را، که سربازان اشغالگر در آن مستقر بودند هدف قرار داد و تلفات و خساراتی در آن بر جای گذاشت.

این حملات موشکی تنها ساعاتی پس از آن شدت گرفت که "استفان سژورنه" وزیر خارجه فرانسه با هدف ادعایی جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه، وارد بیروت شد و با مقامات لبنانی درباره تحولات جنگ غزه و جنوب لبنان گفت‌وگو کرد. او همچنین حامل طرح پیشنهادی برای جلوگیری از جنگ مقاومت لبنان با رژیم اشغالگر بود.

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" فاش کرد که بندهای طرح پیشنهادی فرانسه شامل توقف عملیات نظامی طبق قطعنامه ۱۷۰۱، تضمین بازگشت ساکنان جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی به منازل‌شان، استقرار ۱۵ هزار سرباز ارتش لبنان در جنوب لیطانی و فعال‌سازی مذاکرات درباره ترسیم مرزها بوده است. این روزنامه به نقل از منابعی افزود که در پیشهاد اخیر، خواسته "عقب‌نشینی" حزب‌الله از شمال رود لیطانی به "انتقال" تغییر یافت.

ولی مقاومت لبنان از زبان "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که توقف عملیات در گرو توقف تجاوز اسرائیل به باریکه غزه است.

پربیننده ترین خبرها