هیات صهیونیستی به ریاست رییس «موساد» امروز به قاهره می‌رود

هیات صهیونیستی به ریاست رییس «موساد» امروز به قاهره می‌رود
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 09:36

به گفته ی یک منبع مصری ،هیئتی رژیم "اسرائیل" به رهبرى "دیوید بارنیا، رئیس موساد، امروز سه شنبه با همراهی "نیتزان آلون"نماینده ارتش اشغالگر در مذاکرات جاری وارد قاهره می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

براساس گزارش منابع خبری، این هیأت در بدو ورود با "عباس کامل"، رئیس سرویس اطلاعات مصر درباره آنچه در دیدارش با هیئت حماس در قاهره رخ داده، دیدار و گفتگو خواهد كرد.

این هیئت رژیم اشغالگر که راهی قاهره می‌شود، متشکل از نمایندگان سرویس اطلاعاتی رژیم (موساد)، سرویس امنیت عمومی (شین بت) و نماینده ارتش اشغالگر خواهد بود.

مصر پیشنهاد جدیدی را برای آتش بس میان رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین "حماس" ارائه کرده که به آزادی 20 اسیر اسرائیلی در طی یک آتش بس اولیه سه هفته ای منجر می شود تا از حمله نظامی اين رژیم وحشی به شهر رفح در جنوب نوار غزه،جلوگیری کند.

در این میان وب سایت عبری "وای نت"، به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: "تا زمانی که حماس از خواسته های خود برای پایان دادن به جنگ دست نکشد و ارتش "اسرائیل" از غزه عقب نشینی نکند، دستیابی به توافق ممکن نخواهد بود".

این در حالی است که مقامات اسرائیلی همچنان به تهدید به حمله به رفح در باريكه ى غزه،ادامه می دهند.

گفتنی است، صبح دیروز دوشنبه هیئتی برجسته از جنبش حماس به ریاست خلیل الحیه وارد قاهره شد تا با میانجیگری مصر درباره برخی از نکات مندرج در پاسخ رژیم اشغالگر صهیونیستی به شروط حماس در مورد معامله تبادل اسرا و گفتگوهای گسترده ای درباره آتش بس در غزه رایزنی کند.

این هیات شامگاه دیشب قاهره را برای مشورت در مورد طرح‌های پیشنهاد شده با رهبران حماس ترک کرد.

پربیننده ترین خبرها