تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان وزارت تجارت انگلیس

تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان وزارت تجارت انگلیس
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 14:30

حامیان فلسطین در تداوم اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مقابل ساختمان وزارت تجارت انگلیس تجمع کرده و خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند.

العالم - اروپا

بیش از یک هزار نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری در کنار اقشار مختلف مردم انگلیس از ملیت‌ها و مذاهب مختلف، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی و پایان نظام آپارتاید سر دادند. افراد حاضر همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته بود «اسرائیل را مسلح نکنید»، «دست از محاصره غزه بردارید» و «فلسطین را آزاد کنید».

هم زمان صدها معترض به صورت هماهنگ مقابل کارخانه‌ بزرگترین شرکت تولید کننده سلاح در انگلیس موسوم به بی‌ای‌ئی سیستمز در اسکاتلند، ولز و لنکشر تجمعات مشابهی را برگزار کردند.

شرکت کنندگان تاکید دارند که هدف آن‌ها متقاعد کردن دولت لندن برای توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی است.

تانیا، یکی از شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که نخواست نام کامل خود را ذکر کند، گفت: « عموم مردم بریتانیا خواهان ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل هستند، اما دولت و همچنین حزب کارگر همچنان خواست مردم را نادیده می گیرند.»

وی افزود: «دولت به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن حجم تسلیحات خود به اسرائیل است، اما واقعیت این است که تسلیحات و حمایت نظامی بریتانیا نقشی حیاتی در ماشین جنگی اسرائیل بازی می‌کند»

فشارها علیه دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ویژه در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش (ررژیم) اسرائیل به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه رو به افزایش است.

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایرنا، هفته پیش نمایندگان گروه‌های حامی فلسطین طوماری را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحویل دادند که در آن خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند. ده‌ها تن از قانون‌گذاران انگلیس هم دو هفته پیش طی دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر خارجه این کشور، چنین درخواستی را مطرح کردند.

همچنین حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس از جمله احزاب و عناصری هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند.

حزب کارگر به عنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

از سویی سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام به تازگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزرای تجارت و خارجه انگلیس با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه هشدار داد که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این باریکه شریک است.

مجموعه این تحولات نشان می‌دهد که موضوع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به سطح جدیدی‌ از نگرانی‌ها در انگلیس تبدیل شده و در صورت تداوم جنگ غزه، دولت لندن به ویژه در آستانه انتخابات سراسری با انتخاب‌های دشواری روبرو است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها