اعلام همبستگی مردم صنعا با خیزش دانشجویان حامی غزه در آمریکا+ویدئو

شنبه 15 ارديبهشت 1403 - 20:39

حمایت مردمی یمن از فلسطین و مردم مظلوم غزه و نیز همبستگی آنها با آزادمردان جهان که این نسل‌کشی را نپذیرفته و علیه دولت‌های خود قیام کردند، همچنان ادامه دارد و به صورت‌های مختلف اعم از حمایت نظامی ارتش یمن و راهپیمایی‌های مردمی هفتگی، تبلور می‌یابد.

العالم - فلسطین اشغالی

خالد زید الشامی، دبیرکل دانشگاه صنعا، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «هم اکنون شاهد آن هستیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در کنار مردم غزه ایستاده‌اند. این امر نشان می‌دهد جایگاه مردمی ایالات متحده و غرب افول کرده و دانشجویان معترض تاکید می‌کنند که مسئله فلسطین باید مورد حمایت مردم همه دنیا باشد.»

این تظاهرات توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعا سازماندهی شد و در آن از موقعیت افتخارآمیز دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی برای حمایت مردم غزه، علیرغم سرکوب و دستگیری بسیاری از آنها توسط پلیس آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تمجید و قدردانی شد.

مصطفی شاری، دبیرکل مجمع دانشجویان دانشگاه در یمن به خبرنگار العالم گفت: «ما امروز برای راهپیمایی بیرون آمدیم تا نقش‌آفرینی دانشگاه‌های خارجی، غربی و اروپایی را تحسین و از آنها حمایت کنیم و اعلام کنیم در کنار انها هستیم و درهای دانشگاه‌های یمن به روی دانشجویان و اساتید اخراج شده باز است. ما در مقابله با رژیم صهیونیستی یک بازو و یک ملت هستیم.»

ناظران بر این باورند که جنبش دانشجویی در آمریکا و دانشگاه‌های اروپایی جرقه‌ای برای بیداری دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی و تغییر سیاست آنهاست.

همچنین اتفاقات اخیر و عملکرد پلیس در این کشورها نادرستی ادعای آنها مبنی بر حمایت از آزادی و حق بیان را آشکار کرد.

پربیننده ترین خبرها