نتانیاهو توافق ‌پیشنهادی برای آتش‌بس را رد کرد

نتانیاهو توافق ‌پیشنهادی برای آتش‌بس را رد کرد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 20:34

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز سه‌شنبه توافق پیشنهادی برای آتش‌بس/تبادل اسرا را رد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نتانیاهو مدعی شد که طرح پیشنهادی حماس با مطالبات ضروری اسرائیل فاصله دارد. او ادعا کرد هدف طرح دیروز تضعیف احتمال ورود نیروهای اسرائیل به رفح بود و این اتفاق رخ نداد.

روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد طرح پیشنهادی مصر و قطر برای تبادل اسرا/آتش‌بس را پذیرفته است.

مقام‌های اسرائیلی حصول توافق را رد کرده و مدعی شدند حماس طرح پیشنهادی مصر را «تعدیل» کرده است. ساعاتی بعدتر، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از آغاز «حملات هدفمند» در رفح خبر داد.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل به حماس اجازه نخواهد توانمندی‌های نظامی بازسازی کند. او همچنین گفت که اسرائیل به حماس اجازه نخواهد داد تا بار دیگر حاکمیت خود در باریکه غزه را به دست آورد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت : «ورود ما به رفح گامی بسیار مهم است و ارتش ما در مسیر خود برای حذف چهار گردان حماس در آنجا قرار دارد.

نزدیک به یک و نیم میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات رژیم اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت : چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها