پاکستان: در زمینه خط لوله گاز با ایران به فشارهای آمریکا توجه نمی‌کنیم

پاکستان: در زمینه خط لوله گاز با ایران به فشارهای آمریکا توجه نمی‌کنیم
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 21:29

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر ادامه خط لوله گازی با ایران بدون توجه به فشارهای آمریکا گفت : سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد سازنده بود.

العالم - آسیا

«اسحاق دار» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور تنها منافع خود را در مورد خط لوله گاز پاکستان-ایران در نظر می‌گیرد و توجهی به موضع گیری و سخنان آمریکا در این زمینه ندارد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری در مقر وزارت امور خارجه در اسلام آباد گفت :« باید مراقب منافع خود باشیم، به تعهدات خود بنگریم و دولت باید با در نظر گرفتن منافع پاکستان در مورد این موضوع تصمیم گیری کند. ما بدون توجه به ایالات متحده یا آنچه سایر کشورها می گویند، این کار را انجام خواهیم داد.»

وی ادامه داد: «پاکستان کشوری مستقل است و همانطور که ما به حاکمیت دیگران احترام می‌گذاریم، انتظار داریم دیگران نیز به حاکمیت پاکستان احترام بگذارند.»

آمریکا تاکید کرده که از ادامه پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران حمایت نمی‌کند و در مورد خطر تحریم‌ها در تجارت با تهران هشدار داده است.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت:«سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در ماه آوریل بسیار سازنده بود. در سفر 3 روزه رئیسی، دو کشور بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی از جمله برق، خطوط انتقال نیرو و پروژه خط لوله گاز تاکید کردند.»

سخنگوی ارتش پاکستان نیز ادعای محافل خبری مبنی بر واگذاری پایگاه‌های نظامی به آمریکا برای رصد ایران و چین را رد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها