تصمیم رژیم اشغالگر برای توسعه عملیات در رفح

تصمیم رژیم اشغالگر برای توسعه عملیات در رفح
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - 22:51

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که علیرغم تهدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق ارسال سلاح به تل آویو در صورت تهاجم کامل به رفح، کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم به تعمیق عملیات در رفح گرفت.

العالم- فلسطین

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، علیرغم اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال تسلیحات را متوقف کرد و تایید کرد که در صورت ادامه عملیات اسرائیل در رفح، تحویل سلاح به اسرائیل را متوقف خواهد کرد، کابینه جنگ شب گذشته به اتفاق آرا تصمیم به تعمیق عملیات در رفح گرفت.

به نوبه خود، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که ایالات متحده به طور موقت ارسال تنها یک محموله مهمات به "اسرائیل" را متوقف کرده است و هیچ توقف کاملی در تامین موشک وجود نخواهد داشت.

وبسایت آکسیوس احتمال داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گزارشی را ارائه کند که در آن از اقدامات اسرائیل در غزه انتقاد کند، بدون اینکه «اسرائیل» را به نقض شرایط استفاده نکردن از سلاح های آمریکایی علیه غیرنظامیان متهم کند.

بایدن در مصاحبه ای با سی ان ان گفته بود که اگر «اسرائیل» به صورت گسترده به رفح حمله کند، واشنگتن به «اسرائیل» سلاح نمی فرستد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز تعلیق موقت محموله های تسلیحاتی مهمات سنگین به «اسرائیل» را به دلیل اختلاف نظر و اختلاف با تل آویو بر سر تهاجم به شهر رفح در جنوب نوار غزه تایید کرد.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که کنترل کامل سمت فلسطینی گذرگاه زمینی رفح را که باریکه غزه را از خاک مصر جدا می کند، در دست دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها