ارائه طرح استیضاح بایدن به‌دلیل جلوگیری از ارسال سلاح به اسرائیل

ارائه طرح استیضاح بایدن به‌دلیل جلوگیری از ارسال سلاح به اسرائیل
شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 04:32

یک قانونگذار جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا به صورت رسمی بندهای استیضاح علیه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل جلوگیری از ارسال سلاح به اسرائیل کلید زد.

العالم - آمریکا

«کوری میلز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان برای طرح استیضاح علیه «جو بایدن» از همان ادبیاتی استفاده کرده که قانونگذاران دموکرات در سال ۲۰۱۹ برای طرح نخستین استیضاح علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده استفاده کرده بودند.

۵ سال پیش، قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که در آن سال اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشتند با استناد به بند «سوءاستفاده از قدرت» طرح استیضاح علیه دونالد ترامپ از حزب رقیب جمهوری‌خواه را کلید زدند. در آن زمان اسنادی منتشر شده بود که نشان می‌داد «دونالد ترامپ» در جریان یک مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور اوکراین را تهدید کرده در صورت عدم همکاری در طرح اتهاماتی علیه «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از ارسال محموله‌های سلاح به کی‌یف خودداری خواهد کرد. قانونگذاران دموکرات این اقدام ترامپ را مصداق «سوءاستفاده از قدرت» تشخیص داده و بندهای استیضاح را علیه او کلید زدند.

کوری میلز قطعنامه استیضاح تنظیم‌شده علیه جو بایدن را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) منتشر کرده است. او بخش‌هایی از این متن که عیناً با قطعنامه استیضاح ارائه‌شده علیه دونالد ترامپ یکسان است را با رنگ زرد مشخص کرده است. این نماینده جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای نوشته است: «رئیس‌جمهور بایدن با نقض سوگند ریاست‌جمهوری خواد برای پایبندی به قانون اساسی وارد معامله‌ای پایاپای با اسرائیل شده و کمک نظامی حیاتی را به اهرم فشاری برای تغییر سیاست‌ها تبدیل کرده است.»

وی اضافه کرده است: «بنابراین رفتار رئیس‌جمهور بایدن او را مستوجب استیضاح، عزل از قدرت و رد صلاحیت از اکتساب هر منصبی در آینده می‌کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها