کارشناس فلسطینی: بایدن و نتانیاهو تنها برسر سازو کار حمله به رفح اختلاف دارند

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 15:28

کارشناس سیاسی فلسطینی با تأکید بر اینکه اختلاف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا تنها بر سر سازو کارهای یورش به رفح است، اظهار داشت انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در ایالات متحده ریشه در اختلافات میان این دو طرف دارد.

العالم- فلسطین اشغالی

"حمزه البشتاوی" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم خاطرنشان کرد: اختلافات میان "بنیامین نتانیاهو" و "جو بایدن" تنها بر سر ساز و کار اجرای حمله به رفح است نه بر سر ایده حمله و ادامه جنگ علیه باریکه غزه.

البشتاوی تصریح کرد: بایدن با استفاده از قدرت نرم آمریکا و نیز با فریب و گمراه‌سازی درصدد سرپوش گذاشتن به بحران مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است و اظهارات او درباره جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه صرفا مصرف داخلی دارد و نماینده موضع واقعی آمریکا درباره این جنگی نیست که آمریکا اصلی‌ترین حامی نتانیاهو در آن است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد که نتانیاهو خواهان حمله گسترده است و بعد از شکست راهبردی در داخل باریکه، به دنبال پیروزی تاکتیکی است در حالی‌که بایدن به او برای حمله به رفح چراغ سبز نشان داد.

به گفته این کارشناس فلسطینی، هیچ دلیلی برای تایید ادعای بایدن مبنی بر عدم ارسال تسلیحات یا بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛‌ زیرا دولت آمریکا از همان ابتدای جنگ غزه، تمام انواع تسلیحات را ارسال، و پل‌های هوایی را به منظور تامین تسلیحات این رژیم ایجاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها