گزارش خبرنگار العالم از برگزاری جشن دهه کرامت همزمان با سالگرد میلاد امام رضا (ع) در ایران

سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - 17:30

پنجمین کنفرانس رضوی در دهه کرامت در شهر مشهد مقدس با حضور علماء، پژوهشگران و استادان دانشگاههای ایرانی و غیرایرانی به منظور بررسی شخصیت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

العالم – ایران

عبدالکریم جاسم البصری، کنسول عراق در شهر مشهد به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: چنین روزهایی، ایام بزرگداشت میلاد ائمه معصومین (ع) روزهای مبارکی است و من معتقدم که جمهوری اسلامی ایران موفق شد توجه جهانیان را به میراث امامان معصوم جلب کرده و از آن برای خدمت به بشریت استفاده مثبت نماید.

طلال عطریسی پژوهشگر لبنانی گفت: بی عدالتی که امروز علیه مردم جهان به ویژه مردم فلسطین شاهدیم در واقع توسط غرب انجام می شود لذا شعار مطرح شده در این کنفرانس پیامی روشن است که می گوید عدالت روی دیگر سکه تمدن به ویژه تمدن اسلامی نبوی و تجربه امام رضا علیه السلام است.

بشیر مونی پژوهشگر آفریقایی گفت: سخنرانی ها، مقالات مراجع عظام و توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را شنیدیم که بر ضرورت تبیین مفاهیم اهل بیت علیهم السلام تاکید نمودند.

زینب آل یاسین پژوهشگر زبان شناسی در لبنان گفت: دهه کرامت در ایران زمانی مناسب برای سخن گفتن درباره عدالت و رابطه آن با مقاومت زیرا ضعفا فقط با مقاومت می توانند به عدالت برسند.

پربیننده ترین خبرها