چرا اسد در نشست اتحادیه عرب سخنرانی نکرد؟

چرا اسد در نشست اتحادیه عرب سخنرانی نکرد؟
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - 10:25

کاربران شبکه‌های اجتماعی به عدم سخنرانی رئیس‌جمهور سوریه در سی و سومین کنفرانس سران عرب به میزبانی بحرین واکنش نشان دادند.

العالم - سوریه

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری سوریه، "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه با در نظر گرفتن دیدگاه اصولی و ثابت سوریه در قبال شرایط منطقه در کنفرانس سران عرب در بحرین سخنرانی نکرد. چرا که او در طول سال‌های گذشته دیدگاه خود را در قبال مسائل مختلف جهان عرب از جمله مسأله فلسطین، جنگ اعراب و "اسرائیل" و اصلاح اتحادیه عرب بر اساس ضرورت تقویت همکاری بین کشورهای عربی و تقویت مکانیسم‌های آن متناسب با عصر حاضر برای پرهیز از خطراتی که منافع کشورهای عربی را تهدید‌ می‌کند، تشریح کرده است.

در گزارش خبرگزاری سوریه آمده است: "شرایط کنونی جهان عرب ثابت می‌کند که طرح‌های رئیس‌جمهور که در کنفرانس‌های سابق مطرح شده‌اند، تنها طرح‌ها و ایده‌هایی هستند که می‌توانند منافع جهان عرب را تأمین کنند".

سانا در این گزارش تصریح کرده است که "کنفرانس منامه زمان تخصیص‌یافته برای سخنرانی شرکت‌کنندگان را به 3 دقیقه کاهش داده است. ضمن اینکه ظاهرا تلاش می‌شود جلسه‌ها به صورت محرمانه پشت درهای بسته برگزار شود و اولویت در آنها به جای سخنرانی‌های طولانی‌مدت، بحث و مناقشه باشد".

شایان ذکر است که بشار اسد – که برای شرکت در کنفرانس سران عرب به میزبانی بحرین به منامه سفر کرده بود - با علم به اختصاص فرصت سخنرانی حداکثر سه دقیقه‌ای توسط ریاست اجلاس برای هر یک از رهبران عرب، سخنرانی نکرد.

به گفته منابع آگاه، اسد در حاشیه این اجلاس، با رهبران و سران شرکت‌کننده درباره پرونده‌های در دستور کار به ویژه روابط عربی - عربی و تحولات اوضاع فلسطین، گفت‌وگو کرد.

این دومین حضور بشار اسد در نشست‌های اتحادیه عرب است، که از سال ۲۰۱۲ به خاطر تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه، از نشست‌ها غایب بود.

پربیننده ترین خبرها