شهرک نشینان باردیگر مانع کامیون های حامل کمک های انسانی به غزه شدند + ویدیو

يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 22:58

شهرک نشینان صهیونیست راه ورود کامیون های حامل کمک های بشردوستانه به باریکه غزه را  در گذرگاه طارقومیه در الخلیل در جنوب کرانه باختری مسدود کرده و مانع ورود آنها به این باریکه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" نوشت: شهرک نشینان برای جلوگیری از ادامه حرکت کامیون هایی که از گذرگاه طارقومیه به سمت باریکه غزه عبور می کنند، موانع سنگی ایجاد کردند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: "نیروهای پلیس "اسرائیل" با حضور در پایگاه "ایست بازرسی طارقومیه" جاده را از سنگها پاکسازی کرده و به کامیون ها اجازه عبور دادند.

به نوشته این روزنامه، "با وجود مخالفت فعالان راست‌گرا، تردد کامیون‌ها همچنان ادامه دارد".

این روزنامه مدعی شد که "فعالان چپ گرا ی اسراییلی که خود را "گارد بشردوستانه" معرفی می کنند با هدف "ممانعت از شهرک نشینان و فعالان راست افراطی در ایجاد مانع و غارت کامیون های کمک رسانی به غزه، وارد این گذرگاه شده اند.

در همین زمینه، خبرگزاری فلسطینی "وفا" گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست شامگاه یکشنبه به یک کامیون کمک های کشاورزی در نزدیکی شهرک "بیتا" در جنوب نابلس حمله کردند.

این خبرگزاری به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که شهرک نشینان به یک کامیون حامل غلات و علوفه که از اردن برای کمک به کشاورزان نابلس، آمده بود، به بهانه حمل آرد به باریکه غزه حمله کردند.

دوشنبه گذشته نیز رسانه های عبری گزارش دادند که شهرک نشینان اسرائیلی 9 کامیون کمک رسانی را در مسیر اردن به غزه غارت کرده و به آنها آسیب رساندند و یکی دیگر از کامیون ها را در گذرگاه طارقومیه به آتش کشیدند.

10 روز پیش رژیم صهیونیستی گذرگاه های رفح و کرم شالوم جایی که حدود 2.3 میلیون فلسطینی از جمله دو میلیون آواره در آن زندگی می کنند به روی کمک های بشردوستانه بست و وضعیت را در باریکه غزه فاجعه بارتر کرد.

پربیننده ترین خبرها