دیپلمات سابق: شهادت رئیس‌جمهور سیاست‌های کشور را تغییر نخواهد داد

دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - 17:55

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ایران گفت سیاست خارجی ایران با شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تغییر نخواهد کرد.

العالم - ایران

دکتر "محمدرضا آصفی" سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران به شبکه خبری العالم گفت میزان همبستگی کشورهای خارجی حتی خارج از منطقه در حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران و همراهانش با جمهوری اسلامی ایران پرده از عمق روابط خارجی ایران به خصوص در سطح ریاست‌جمهوری برداشت.

وی افزود تعداد پیام‌های تسلیتی که ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان آنها دریافت کرده است، نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت شهید رئیسی در میان کشورهای جهان تا چه مورد قبول بوده است.

آصفی با اشاره به عملکرد رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید خاطرنشان کرد که در این دوران ما شاهد توسعه روابط با دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی و نیز دفاع از ملت‌های مظلوم و مسأله فلسطین و تلاش برای افشای جنایات رژیم اشغالگر در محافل بین‌المللی بودیم و این گواهی است بر این حقیقت که در این دوره شاهد سیاست خارجی موفق و چندجانبه‌ای بودیم.

وی افزود با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید و انتصاب وزیر خارجه جدید، تغییر چشمگیری در سیاست خارجی ایران پدید نیامد. این سیاست، سیاستی استراتژیک است و بدون تردید در آینده به همین منوال در روابط با کشورهای همسایه و محور مقاومت ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی واقع در شمال غرب ایران به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها