دانشجویان حامی فلسطین از حضور در جشن فارغ التحصیلی خود انصراف دادند!

دانشجویان حامی فلسطین از حضور در جشن فارغ التحصیلی خود انصراف دادند!
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 13:55

ده‌ها دانش‌آموخته در اعتراض به تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها به غزه و ارتباط مالی دانشگاه خود باشرکت‌های تولید تسلیحات و همچنین نحوه برخورد این دانشگاه با تظاهرات حامی فلسطین، از شرکت در مراسم فارغ التحصیلی خود انصراف دادند.

العالم - آمریکا

گزارش‌های رسانه‌های محلی دیشب گفتند که انصراف از زمانی آغاز شد که "پیتر سالوی"، رئیس دانشگاه "ییل" ، در حضور هزاران فارغ‌التحصیل در حالی که طبق روال این مراسم کلاه و روپوش فارغ‌التحصیلی به تن داشتند، اقدام به اعلام نامزدهای اخذ مدرک تحصیلی برای هر کالج کرد.

در این هنگام بیش از 150 نفر از دانش آموختگان حاضر در مراسم از جا برخاسته و باپشت کردن به اجرای رییس دانشگاه، از یکی از درهای از جشن خارج شدند.

گفته می شود بسیاری از معترضان با دستکش‌های لاستیکی قرمز در دست، که نماد دست‌های آلوده به خون است ، تابلوهای کوچکی را با شعارهایی مانند " کتاب آری ، نه به بمب" و "در جنگ سرمایه‌گذاری نکنید" حمل می‌کردند.

همچنین بر روی بنرهای دیگر با اشاره به 45 نفری که در آوریل گذشته در طی تظاهرات واقع در محوطه و اطراف "پردیس نیوهیون" در منطقه ی "کانکتیکت" توسط پلیس سرکوب ودستگیر شده بودند، نوشته شده بود: " اتهام نزنید" و "از آزادی بیان محافظت کنید".

این انصراف دانشجویان، طوفانی از تشویق وهمراهی دیگران را آنهم بصورت مسالمت آمیز در داخل محوطه دانشگاه در پی داشت، و به اجرای مراسم خللی وارد نیاورده وآنرا متوقف نکرد .

از آوریل گذشته، دانشگاه های آمریکا شاهد جنبش های دانشجویی برضد حمایت ایالات متحده از تجاوزات صهیونیست ها به غزه بوده اند.

در این اعتراضات دانشجویان خواستار توقف همکاری دانشگاه های آمریکایی با دشمن صهیونیستی و شرکت دانشجویان یهودی مخالف تجاوز به غزه، در این جنبش هستند.

جنبش دانشجویی طرفدار فلسطین به بسیاری از دانشگاه های غربی، به ویژه در کانادا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، بلژیک و هلند گسترش یافته است.

پربیننده ترین خبرها