حسینی در گفتگو با العالم: سیاست شهید «رئیسی» دیپلماسی متوازن با جهان با اولویت کشورهای منطقه بود

سه شنبه 1 خرداد 1403 - 15:20

دستیار رئیس جمهور در امور مجلس، سیاست شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور فقید ایران را دیپلماسی متوازن با کشورهای مختلف جهان و با اولویت کشورهای همسایه و منطقه دانست.

العالم - ایران

«محمد حسینی» دستیار رئیس جمهور در امور مجلس در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، سیاست شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور فقید ایران را دیپلماسی متوازن با کشورهای مختلف جهان و با اولویت کشورهای همسایه و منطقه دانست که منجر به نوعی ثبات در روابط با کشورهای منطقه شد.

وی اشاره کرد که تلاش‌های شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» و شهید «امیرعبداللهیان» برای پیوستن ایران به سازمان‌های اقتصادی شانگهای، بریکس و اوراسیا باعث توسعه روابط ایران شد.

حسینی از ابراز همدردی و پیام تسلیت بسیاری از کشورها به ایران به ویژه کشورهایی که عزای عمومی اعلام کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به توجه جمهوری اسلامی ایران به جهان اسلام از ابتدای انقلاب تا به امروز، تاکید کرد که شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» شخصاً به موضوع غزه اهمیت می‌داد و به مردم فلسطین علاقه خاصی داشت.

حسینی افزود که شهید امیرعبداللهیان نیز از لحظه آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا لحظه شهادت ایشان همواره علاقه مند بود که در عرصه دیپلماسی به ملت فلسطین و آرمان آنها کمک کند و به نفع ایشان گام بردارد.

وی همچنین برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای منطقه تلاش فراوان کرد.

وی تاکید کرد که شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» در سفرهای متعدد به کشورهای منطقه، تمام همت خود را صرف ارتباط با جوامع منطقه و ملت‌های اسلامی نمود.

حسینی گفت: رئیس جمهور به دنبال احیای روابط متوقف‌شده ما با برخی کشورهای منطقه و ایجاد نوعی هماهنگی با آنها بود و کشورهای منطقه را به سمت همکاری و انسجام سوق داد.

حسینی سیاست شهید «آیت الله ابراهیم رئیسی» را سیاست و دیپلماسی متوازن با کشورهای مختلف جهان و با اولویت کشورهای همسایه و منطقه دانست که به انسجام و تقویت روابط و افزایش تبادلات کمک می کند.

وی افزود: «علیرغم تمایل برخی مبنی بر اینکه تحریم اقتصادی بیشتر ما را تحت تأثیر قرار دهد، تلاش آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان منجر به توسعه روابط شد و ورود ایران به سازمان شانگهای، گروه اقتصادی بریکس و سازمان اقتصادی اوراسیا را به همراه داشت. همه اینها به ما کمک کرد تا معاملات بیشتری با کشورهای دیگر داشته باشیم و بتوانیم نفت خود را بفروشیم و درآمد نفتی خود را بدست آوریم.»

حسینی خاطرنشان کرد: «زمانی که عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شد، مسئولان ما و وزارت امور خارجه در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا از این عملیات حمایت کنند که با هماهنگی سپاه پاسداران، نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و دولت، عملیات «وعده صادق » انجام شد.»

وی افزود: «این سیاست در ایران و منطقه مورد استقبال قرار گرفته است. ایران این قدرت و توانایی را دارد و پس از اعلام قبلی، عملیات خود را با موفقیت انجام داد و هیچکس نتوانست بدان پاسخی بدهد.»

پربیننده ترین خبرها