لحظه به لحظه با 230 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ محاصره جبالیا و تداوم بمباران باریکه غزه

لحظه به لحظه با 230 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ محاصره جبالیا و تداوم بمباران باریکه غزه
پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 - 11:28

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در 230مین روز جنگ غزه، همزمان با حملات جنگنده‌ها به مناطق مختلف باریکه غزه، اردوگاه جبالیادر شمال این منطقه را محاصره کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، بمباران مداوم هوایی همزمان با تهاجم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی طی حدود دو هفته، شرایط انسانی فاجعه باری را در بزرگ‌ترین و پرجمعیتترین اردوگاه در باریکه غزه را رقم زده است.

خبرنگاران و شاهدان عینی در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه، می‌گویند که پیکر ده‌ها شهید درکنار جاده‌ها افتاده و دسترسی به آنها ممکن نیست. همزمان بمباران وحشیانه هزاران نفر را از خانه‌های خود و مدارس آنروا که از ابتدای جنگ به آن پناه برده‌اند، آواره کرده است.

در همین حال دو فلسطینی بر اثر بمباران منزل خانواده «الشاعر» در اردوگاه بدر در غرب رفح به شهادت رسیدند. همچنین 16 فلسطینی که بیشتر آنها کودک بودند در بمباران خانه‌ای در محله الدرج در شهر غزه به شهادت رسیدند.

گزارش شاهدان عینی حاکی است که تعداد زیادی از شهروندان در بمباران طبقه بالای مسجد فاطمه الزهرا (س) که محل اسکان خانواده‌های آواره است، به شهادت رسیده اند. شمار دیگری از فلسطینیان نیز در بمباران منزل خانواده شابط شهید شد ه اند.

در منطقه تل السلطان واقع در غرب رفح در باریکه غزه نیز تعداد دیگری از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

با گسترش حمله زمینی ارتش اشغالگر به عمق شهر رفح و نزدیک شدن به مکان‌های پرازدحام که باعث افزایش شمار مجروحان شده است، تداوم بستن گذرگاه رفح باعث شده است که تنها راه خروج مجروحان و بیماران برای معالجه مسدود شود.


گزارش لحظه به لحظه العالم از 230 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:48 |‌ لحظه هدف گرفتن مواضعی از اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی از سوی مقاومت لبنان

فیلم

18:37 |‌ پیام جدید القسام در مورد اسارت فرمانده منطقه جنوبی لشکر غزه

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در تازه‌ترین ویدیوی خود از اسارت فرمانده منطقه جنوبی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

القسام تاکید کرده که او در جریان حمله هفتم اکتبر اسیر شده و در جریان اسارت مجروح هم شده و اکنون سرنوشت او نامشخص است.

فیلم

16:54 |‌ افزایش شمار شهدا غزه به ۳۵ هزار و ۸۰۰ تن / ۸۰۰۱۱ نفر مجروح شدند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدا غزه از ۳۵هزار نفر فراتر رفته است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۹ حمله هوایی اشغالگران ۹۱ شهید و ۲۱ مجروح به همراه داشته است

شمار زیادی از قربانیان تجاوز اشغالگران زیرآور هستند و امکان دسترسی به آنها توسط امدادگران محیا نیست

16:49 |‌ مقاومت اسلامی عراق فیلمی از لحظه شلیک موشک‌های «کروز توسعه‌یافته» ارقب به سمت اهدافی مهم در بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی را منتشر کردند

فیلم

16:45 |‌ رهبر انصارالله یمن:‌ اسکله شناور آمریکا در غزه یک پایگاه نظامی است

سیدعبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن ضمن اعلام این موضوع تاکید کرد: واشنگتن خودروهای زرهی و پدافند هدایی خود را از طریق این اسکله وارد غزه کرده است

16:30 |‌ حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمله موشکی اهدافی را در بندر اشغالی حیفا هدف گرفته است

16:23 |‌ اعتراف ارتش اشغالگر به هدف گرفتن یک خودروی سازمان ملل در رفح توسط سربازانش و کشت شدن یک کارمند این سازمان

فیلم

13:04 |‌ گروهان های قدس: یک مقر مرکز تعمیر و نگهداری خودروی دشمن صهیونیستی در شرق استان مرکزی را با یک فروند موشک 107 به طور مستقیم هدف قرار دادیم

12:54 |‌ حزب الله لبنان مقر جدید لشکر 91 در پایگاه ایلیت رژیم صهیونیستی را با ده ها موشک کاتیوشا هدف قرار داه است.

12:48 |‌ تظاهرات دانشجویان دانشگاه تورنتو در حمایت از فلسطین و غزه

دانشجویان دانشگاه تورنتو کانادا با برپایی تظاهراتی ضمن اعلام همبستگی با فلسطین و غزه خواستار توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

فیلم

12:05 |‌ بیانیه حماس در واکنش به کلیپ رسانه های عبری باره اسیران زن اسرائیلی

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به انتشار کلیپی در مورد اسارت نظامیان زن اسرائیلی در جریان حمله هفتم اکتبر (15 مهر ماه / عملیات طوفان الاقصی) واکنش نشان داد.

بنابر گزارش مرگز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه حماس در واکنش به کلیپ منتشر شده در رسانه های صهیونیستی آمده است: کلیپی که در رسانه‌های عبری در حال پخش است، یک کلیپ تکه تکه شده و دستکاری شده است و صحت محتوای آن قابل تایید نیست.

در این کلیپ برش عمدی صحنه‌ها و تصاویر و گلیچین صحنه‌هایی برای تقویت روایت و ادعاهای دروغین دشمن در مورد حمله به نظامیان زن صورت گرفته است. (جزئیات بیشتر)

11:53 |‌ ورود دانشجویان دانشگاه هومبولت برلین به ساختمان دانشکده علوم اجتماعی در اعتراض به نسل کشی در غزه و محکومیت حمایت آلمان از رژیم صهیونیستی

دانشجویان معترض، نام این دانشکده را، دانشکده جبالیا گذاشتند.

جبالیا نام اردوگاه آواراگان فلسطینی در شمال باریکه غزه است که رژیم صهیونیستی با بمباران و حملات مداوم خود آنجا را به خاک وخون کشیده است.

فیلم

11:06 |‌ نیروهای اشغالگر صهیونیست در یورش امروز خود به اردوگاه العین در نابلس واقع در کرانه باختری فلسطین "زیر سیگاری" با تصویری از یحیی سنوار، رهبر مقاومت حماس در غزه، توزیع کردند.

اقدامی که نشان از کینه نظامیان صهیونیست از این رهبر حماس به دنبال دریافت ضربات سخت در عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه دارد.

10:20 |‌بر اثر حمله تروریستی پهپاد تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودروی حامل دانش آموزان در جاده نبطیه-کفردجال، سه دانش آموز لبنانی شهید و زخمی شدند.(جزییات بیشتر)

09:58 |‌نشست فرمانده کل سپاه با گروه های مقاومت در تهران/ بررسی عملیات طوفان الاقصی و تاکید بر استمرار جهاد تا پیروزی کامل

جلسه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه قدس و جمعی از گروه های مقاومت در حاشیه مراسم تشییع پیکر رییس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار و در این نشست در باره مسایل منطقه، عملیات طوفان الاقصی، نقش جبهه مقاومت و استمرار جهاد تا پیروزی کامل مقاومت فلسطین گفت وگو و رایزنی شد.(جزییات بیشتر)

09:20 |‌منابع رسانه ای از عقب نشینی نظامیان صهیونیستی از شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری فلسطین پس از دو روز حمله خبر دادند
08:40 |‌جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه/شهادت ۱۶ فلسطینی براثر بمباران یک منزل

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در محله الدرج در شهر غزه بمباران کردند.

بر اثر این جنایت ۱۶ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک به شهادت رسیدند.

شمار زیادی هم در این حمله زخمی شدند.

07:57 |‌لحظة پرتاب پهپاد مقاومت اسلامی عراق به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
پهپاد

07:25 |‌ تاکید دوباره پنتاگون بر حمایت از جنایات اسرائیل در غزه

وزیر دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بر تداوم حمایت واشنگتن از اقدامات تل‌آویو برای «حفظ امنیت»! خود تاکید کرد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها