پژوهشگر عرب: امکان ندارد ایران دفاع از فلسطین را کنار بگذارد

پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 - 13:36

پژوهشگر عرب مسائل بین المللی گفت: همه رؤسای جمهور ایران مسأله فلسطین را اساس و مبنای کار خود قرار داده و امکان ندارد که ایران دفاع از مسأله فلسطین را کنار بگذارد.

العالم - ایران

حسن الزین، پژوهشگر عرب مسائل بین المللی در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم، با اشاره به مراسم تشییع پیکرهای شهیدان سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر همبستگی و وحدت داخلی، شاهد شکل‌گیری همبستگی بین المللی در سطوح منطقه‌ای و بین المللی هستیم به طوری که از کشورهای اروپایی گرفته تا روسیه و چین و ژاپن همه و همه نمایندگان خود را برای شرکت در این مراسم اعزام کرده بودند.

وی افزود: حضور نیروهای مقاومت در این مراسم، چشمگیر و مایه تسلای خاطر بود و ما را به این حقیقت رساند که می توان این مصیبت بزرگ را به یک فرصت تبدیل کرد و نشان داد که ایران به رغم شماتت برخی دشمنان و حکومت‌های تازه به دوران‌رسیده منطقه، همچنان قدرتمند است و در بهترین وضعیت خود به سر می برد.

حسن الزین خاطرنشان کرد: تکاپوهای بین‌المللی پس از این مصیبت، نشان داد که ایران وزن بسیار قابل توجهی در سطح بین المللی دارد و همین حقیقت است که مایه خشنودی دوستان و خشم دشمنان می شود.. ما میزان واکنش‌های بین المللی را در قبال این حادثه دیدیم و با اینکه تصور می رفت چنین فاجعه‌ای، باعث آشفتگی دولت و نظام شود اما دیدیم که رهبر انقلاب اسلامی و دولت طوری عمل کردند که گویی اتفاقی نیفتاده است.

این پژوهشگر در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ایران وضعیت امروز رژیم صهیونیستی را 40 سال پیش دیده بود و امروز می‌بینیم که این رژیم به شدت دچار وضعیت بحرانی شده است به طوری که حتی متحدانش هم از آن خسته شده‌اند و امروز خیلی صریح و واضح می گویند که ما دیگر نمی‌توانیم بیش از این از این رژیم حمایت کنیم.

وی تصریح کرد که ایران همیشه حامی آرمان فلسطین بوده و خواهد بود و این بخشی از تفکر و مشی سیاسی این کشور است... ایران هرگز از مسأله فلسطین شانه خالی نخواهد کرد و این امر، جزء مبانی فکری و عقیدتی این کشور است.

حسن الزین گفت: همه رؤسای جمهور آن از هر جناح و طیفی، همواره به این عقیده پایبند بوده‌اند و تاریخ، شاهدی بر این مدعاست. همه رؤسای جمهور ایران از ابتدای انقلاب 57 تا کنون، مسأله فلسطین را اساس و مبنای کار خود قرار داده‌اند و سیاست خارجی این کشور بر پایه حمایت همیشگی از مسأله فلسطین شکل گرفته است.

پربیننده ترین خبرها