پلیس بریتانیا تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین را بازداشت کرد

جمعه 4 خرداد 1403 - 14:48

اعتراض دانشجویان آمریکایی و اروپایی برای پایان دادن به تجاوزگری رژیم اسرائیل به باریکه غزه و قطع روابط دانشگاهی با دانشگاه های رژیم اشغالگر ادامه دارد.

العالم اروپا

این دانشجویان علیرغم درگیری ها و بازداشت آنان که به محرومیت آنها از ادامه تحصیل منجر شد، تأکید کردند اعتراض ها حمایت آنها از آرمان فلسطین را افزایش داده است.

حدود یک ماه است که جنبش دانشجویی در اعتراض به جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین، به ویژه در باریکه غزه، در دانشگاه های آمریکا افزایش یافته و به تعدادی از دانشگاه های اروپایی امتداد یافته و به یک انقلاب واقعی تبدیل شده که قواعد و معیارهای بازی سیاسی را تحت تأثیر قرار می دهد و بر تصمیم گیری کشورهای غربی حامی رژیم اشغالگر تأثیر می گذارد.

پلیس بریتانیا حدود شانزده دانشجو ارا در محوطه دانشگاه آکسفورد، بازداشت کرد و با چند نفر تحصن کننده هوادار فلسطین درگیر شد.

سازمان آکسفورد برای فلسطین تاکید کرد: مقامات دانشگاه پس از شروع اعتراض دانشجویان در مقابل دفاتر اداری، پلیس را احضار کردند دانشجویان معترض نیز خواهان آزادی همکلاسی های خود شدند و از دانشگاه خواستند تا سرمایه گذاری های خود را با شرکت هایی که با رژیم اشغالگر ارتباط دارند، قطع کنند.

پلیس آلمان به نوبه خود، دانشجویان تحصن کننده در موسسه علوم اجتماعی دانشگاه هومبولت را اخراج کرد، به گونه ای که بیش از 300 شخص حملات صهیونیست ها به غزه را محکوم کردند و دانشجویان خواهان تحصن در سالن های موسسه شده و موانعی برای جلوگیری از ورود پلیس قرار دادند و بنرهایی برای پایان دادن به نسل کشی در غزه و پایان دادن به همکاری دانشگاهی با رژیم اشغالگر در دست داشتند.

علاوه بر این، زمانی که دانشجویان معترض چادر جدیدی را برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه در لس آنجلس برپا کردند، درگیری های خشونت آمیز بین نیروهای پلیس و دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا رخ داد. افسران پلیس پیش از شروع درگیری با تظاهرکنندگان، با لباس ضد شورش به محوطه دانشگاه کالیفرنیا یورش بردند.

گروهی از فارغ التحصیلان امریکا پس از هفته ها تظاهرات در محوطه دانشگاه علیه جنگ غزه، از حضور در مراسم فارغ‌التحصیلی خود در دانشگاه هاروارد خودداری کردند و با سر دادن شعار «فلسطین آزاد، آزاد» راهپیمایی کردند.

دانشجویان در مراسم فارغ التحصیلی نیز با سر دادن شعارهای همبستگی با همکلاسی های خود که به دلیل شرکت در اردوی اعتراضی از اخذ مدرک محروم شده بودند، "بگذارید عبور کنند !" خواستار دادن مدرک تحصیلی خود و همکلاسی های اخراجی خود شدند.

پربیننده ترین خبرها