سنتکام مدعی رهگیری یک فروند موشک کروز یمنی‌ها شد

سنتکام مدعی رهگیری یک فروند موشک کروز یمنی‌ها شد
شنبه 5 خرداد 1403 - 08:03

فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرده که یک موشک کروز زمین به هوای نیروهای یمنی را هدف قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرده که این نیروها یک موشک کروز زمین به هوا را در منطقه تحت کنترل یمنی‌ها رهگیری کرده اند.

سنتکام ادعا کرده که این موشک تهدیدی قریب الوقوع برای نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه بوده است.
نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف به دنبال اعلام نیروهای یمنی مبنی بر حمله به کشتی های رژیم صهیونیستی و مختل کردن تجارت دریایی این رژیم در راستای حمایت از ملت فلسطین برای فشار بر تل آویو جهت پایان دادن به کشتار درغزه، به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی در منطقه دریای سرخ همواره حمله به مواضع و خاک یمن را در دستور کار خود قرار داده اند.

درهمین حال، ارتش یمن روز سه شنبه (1 خرداد) از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع ام کیو 9 با موشک یمنی در استان البیضاء خبر داد.

براساس بیانیه ارتش یمن، این پنجمین پهپاد از این نوع است که از سوی مقاومت یمن برای اعلام حمایت از مردم غزه از زمان شروع جنگ صهیونیستی سرنگون شده است.

این پهپاد دارای رادار بسیار پیشرفته، دوربین، حسگرهای بسیار دقیق برای پایش منطقه به شکل 360 درجه، امکان حمل موشک و بمبهای هدایت شونده لیزری مانند 4 فروند موشک هلفایر و دو بمب 82 کیلوگرمی به طور همزمان می باشد.

بهای هر فروند از آن 30 میلیون دلار، وزن 5 تن، طول 11 متر و عرض همراه با بال 20 متر بوده و قادر به پرواز تا ارتفاع 45 هزار پا می باشد.

از سوی دیگر سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز (جمعه) از عملیات ضد دو کشتی اسرائیلی و یک کشتی یونانی عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ، عرب و مدیترانه خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین به همه شرکت‌هایی که با اسرائیل معامله می‌کنند هشدار داد که کشتی‌های آنها صرف نظر از مقصدشان، در چارچوب عملیات ضدصهیونیستی اعلام شده هدف قرار خواهند گرفت. نیروهای مسلح یمن با عزم کامل و اعتقاد راسخ به اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات ضد رژیم صهیونیستی با هدف کمک به مردم مظلوم فلسطین تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه می دهند.

پربیننده ترین خبرها