لحظه به لحظه با 232مین روز حملات رژیم اشغالگر به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 232مین روز حملات رژیم اشغالگر به غزه و کرانه باختری
شنبه 5 خرداد 1403 - 08:55

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه ) در دویست و سی ودومین روز حملات مستمر جنایتکارانه علیه غزه و کرانه باختری، مناطقی را در شهر رفح بمباران کردند، همچنین بر اثر بمباران منزل خانواده جوده در شمال اردوگاه آوارگان فلسطینی النصیرات در مرکز باریکه غزه 4 فلسطینی شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ حملات رژیم صهیونیستی در 232امین روز متوالی علیه باریکه غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه دارد. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی دیروز (جمعه) شمار شهدای فلسطینی به 35857 نفر و شمار زخمی ها به 80293 نفر رسیده است.

بیش از 72 درصد مجموع شهدا و مجروحان جنگ زن و کودک هستند.

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف عملیات نظامی در رفح را کاملا اجرا و عملیات در باریکه غزه را فورا متوقف کند.

«هبه مرایف» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل جمعه شب در بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان هر گونه اقدام نظامی ممکن است که مصداق نسل‌کشی باشد، لذا مقام‌های اسرائیلی باید عملیات نظامی در رفح را کاملا متوقف کنند.

بنابر گزارش های منتشر شده حملات جنایایتکارانه رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر به باریکه غزه و کرانه خسارات و تلفاتی به بار آورده است به طوری که در حمله ارتش صهیونیستی به مناطق غربی خان یونس در جنوب باریکه غزه به زخمی شدن چند فلسطینی منجر شد.

توپخانه‌ ارتش صهیونیستی نیز به مناطق شرقی محله زیتون در غزه حمله کردند، حمله توپخانه‌ای و شلیک گسترده نیروهای اسرائیلی به سمت منطقه ابو عجیب و شهرک شهرک القراره در جنوب شرق دیر البلح نیز صورت گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم مناطقی را در شهر رفح بمباران کردند همچنین بر اثر بمباران منزل خانواده جوده در شمال النصیرات در مرکز باریکه غزه 4 فلسطینی شهید و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جنگنده های این رژیم نیز خانه‌ای را در خیابان النفق در شمال غزه بمباران کردند که به زخمی شدن چند نفر منجر شد، پهپادهای این رژیم هم به سمت فلسطینیان در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه شلیک کردند بالگردهای رژیم صهیونیستی هم شرق دیر البلح در مرکز باریکه غزه را هدف قرار دادند.


گزارش لحظه به لحظه العالم از 232 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:36| گردان‌های قسام؛ «زمان رو به پایان است»

22:30| در پی انتشار ویدیوی قسام؛ تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در قدس اشغالی علیه نتانیاهو

فیلم

22:27| حماس: نیازی به مذاکره مجدد با اسرائیل نیست

«اسامه حمدان» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین امروز شنبه در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های اسرائیلی درباره آغاز مجدد مذاکرات آتش‌بس در غزه، تأکید کرد که سخن گفتن از مذاکره مجدد، جدی نیست.

وی با بیان اینکه هدف از مذاکرات توقف تجاوز، پایان دادن به محاصره و توافق عادلانه برای تبادل اسرا بوده است، به شبکه خبری الجزیره گفت: «به واسطه‌ها درباره از سرگیری مذاکرات چیزی نگفته‌ایم» و سران اسرائیل به ویژه نتانیاهو بارها مانع از حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شده‌اند؛ زیرا بر این باور بودند که با جنگ زمینی خواهند توانست اسرای صهیونیست را آزاد کنند و به زعم خود، به حضور مقاومت فلسطین پایان دهند.

«یدیعوت آحارونوت» امروز به نقل از منابعی که آنان را آگاه می‌نامد، گزارش داد: مذاکرات توافق تبادل اسرا قرار است هفته آینده بر مبنای پیشنهادهای میانجی‌ها از سرگرفته شود.

حمدان با اشاره به اینکه حماس به پیشنهادهای میانجی‌ها پاسخ داد، تصریح کرد: بحث اصلاح پیشنهاد میانجی‌ها، در راستای کمک به اسرائیل و مهلت دادن به آن است تا از حکم دادگاه لاهه فرار کند.

22:18| تقابل شجاعانه رزمندگان قسام‌ با تانک‌های ارتش رژیم اشغالگر در جنوب رفح

فیلم

21:47| جنایت صهیونیست‌ها به کتاب‌ها رسید

یکی از دردناک‌ترین تصاویری که در جریان جنگ غزه ثبت شده، سوزاندن کتاب‌خانه دانشگاه الاقصی در باریکه غزه است.

سرباز صهیونیست عکسی از خود در حال سوزاندن کتاب‌ها منتشر کرده و آرام و با افتخار نشسته است تا این آتش به جان تمام کتاب ها بنشیند، جنایتی که یادآور سوزاندن کتابخانه بغداد به دست مغولان و کتاب سوزی نازی هاست .

21:38| حزب الله لبنان صحنه‌هایی از هدف قرار دادن پایگاه صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد

فیلم
21:29| برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در تل‌آویو

تظاهرات کنندگان با شعار « مردم نتانیاهو قاتل را فراموش نمی‌کنند» بار دیگر خواستار برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

فیلم

21:21| گزارش العالم از بمباران یک مرکز تدارکاتی در مجاورت آنروا در غزه

جنگنده های رژیم اشغالگر یک مرکز تدارکاتی را در مجاورت آژانس آنروا که پناهگاه شمار زیادی از آوارگان بود، هدف قرار دادند. (جزییات بیشتر)

21:00| نمایش پرچم فلسطین با عبارت "نسل‌کشی را متوقف کنید" در جریان بازی فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا بین دو تیم بارسلونا و لیون

19:28| شلیک موشک از لبنان به 2 شهرک صهیونیست نشین

مقاومت لبنان ساختمانی را در شهرک المطله در نزدیکی مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار داد که نظامیان صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند.

منابع صهیونیست از شلیک موشک به شهرک‌های المطله و المناره از سمت لبنان خبر دادند.

19:25| حماس: توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی اساس هرگونه مذاکرات است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که در رابطه با طرح پیشنهادی برای پایان جنگ اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

محمود مرداوی در گفتگو با شبکه العربی گفت توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه اساس هرگونه مذاکره‌ای است.

مرداوی گفت هرگونه طرحی که به حماس ارائه می‌شود باید شامل خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه باشد.

وی تصریح کرد که همه کشورهای حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حال تجدید نظر در مواضع خود هستند.

19:14| مردم غزه، خسته از جنگ به سواحل دیرالبلح پناه می‌برند

18:23| حزب الله لبنان یک تانک مرکاوای رژیم اسرائیل را منهدم کرد

مقاومت اسلامی لبنان از انهدام یک تانک پیشرفته مرکاوای رژیم اسرائیل با موشک هدایت شونده در پایگاه المرج و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن خبر داد. (جزییات بیشتر)

18:19| تصویر جالب از انزوای رژیم صهیونیستی در لاهه که در فضای مجازی پرتکرار شده است

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از هیئت رژیم اسرائیل در این دادگاه منتشر و آن را با تیمی که پشت هیات آفریقای جنوبی در داخل سالن دادگاه لاهه در روز جمعه ایستاده بودند، مقایسه کرده‌اند. (جزییات بیشتر)


18:12| تل‌آویو رسما ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم با حماس را اعلام کرد

رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده است روزهای آینده مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و تل آویو از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد این مذاکرات بر اساس یک سری پیشنهادات جدید از طریق مصر و قطر انجام می‌گیرد.

در همین رابطه، وب سایت آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: دولت بایدن از اعلام اسرائیل درباره ازسرگیری مذاکرات با حماس غافلگیر شده است.

17:33| شنیده شدن صدای اذان از مسجدی که توسط اشغالگران صهیونیست بمباران شده است

فیلم
17:16| شمار شهدای غزه از 35 هزار و 900 نفر گذشت

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز شنبه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 5 جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

بنابر این گزارش، با احتساب آمار شهدای جدید، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به 35903 نفر و شمار مجروحان نیز به 80420 نفر افزایش یافت.

بیش از 72 درصد شهدا و مجروحان جنگ را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

17:05| خانواده های فلسطینی تحت حملات و محاصره رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، اینگونه غذا می پزند

فیلم

16:33| پیام گردان‌های قسام خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه تاکید کرد:

«به خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه... چشم‌انتظار باشید تا ببینید ارتش شما به دستور نتانیاهو با فرزندانتان چه می‌کند»

16:29| گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از هدف قراردادن سرباز رژیم اشغالگر را توسط تک تیرانداز خود در «نتساریم» در جنوب تل الهوا منتشر کرد

فیلم

16:09| شهادت 31 فلسطینی در حملات امروز رژیم اسرائیل به غزه

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند از صبح امروز تا این لحظه 31 فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسیدند.

16:04| گزارش العالم از روز خونین غزه در 232مین روز حمله رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (شنبه) با حملات متعدد هوایی و توپخانه ای به مناطق مختلف باریکه غزه روز خونین دیگری را برای فلسطینیان این منطقه رقم زد. (جزییات بیشتر)

14:12| چرا رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه بین‌المللی عصبانی است؟

محکوم شدن رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین‌المللی نقطه تحول اساسی در روندی است که این رژیم در حال تحریف واقعیت های میدانی و تضییع حقوق فلسطنییان با حمایت غرب بوده است.

علی حیدر، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم با اشاره به این که محکوم کردن رژیم صهیونستی در دادگاه بین‌المللی، حاوی پیام‌های جدیدی برای این رژیم است، اظهار داشت: به اعتقاد من چیزی که همیشه این رژیم را ترسانده و خشم آن را برانگیخته است، چشم انداز آینده این روند است. به عبارت دیگر این رژیم صدور چنین حکمی را نشانه ای شاخص و عملی در بروز تحولات جدی در رویکردهای جهان غرب علیه خود می داند. (جزییات بیشتر)

13:56| کارشناس عرب درگفت وگو با العالم:
حکم دادگاه لاهه موقعیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد


صدور حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، که طی ۷۶ سال از موجودیت این رژیم بی‌سابقه بوده است، موقعیت بین المللی این رژیم را در عرصه منطقه و جامعه جهانی متزلزل کرد.

"عادل شهید" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی ، در گفت‌وگو با برنامه «مع الحدث» شبکه تلویزیونی العالم گفت: آنچه اسرائیلی‌ها را شوکه کرد این بود که برای نخستین بار پس از ۷۶ سال، دادگاه بین‌المللی کیفری رهبران و مسئولان این رژیم را تحت پیگرد قرار می‌دهد؛ موضوعی که به این رژیم متذکر می‌ سازد که تل آویو دیگر آن موقعیت تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی را ندارد وگرنه هرگز هیچ دادگاهی نمی‌توانست این رژیم یا مقامات آن را تحت پیگرد قرار دهد. (جزییات بیشتر)

13:32| حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو و کامیون در سوریه

منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو و یک کامیون در اطراف شهر القصیر در استان حمص (مرکز سوریه) خبردادند.

12:50| جنگنده‌های رژیم اسرائیل لحظاتی قبل مرکز جبالیا را در شمال باریکه غزه بمباران کردند

1

12:34|اسکله نمایشی آمریکا در غزه از بین رفت

در روزهای اخیر تلاطم و مواج بودن ساحل غزه باعث شد که آب بخش‌هایی از اسکله دریایی آمریکا را به ساحل اشدود ببرد و آمریکایی‌ها با کمک صهیونیست‌ها مجبور شوند آن را از اشدود به ساحل غزه (نزدیک رفح) بازگردانند.

1

12:04|درگیری با رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست کابینه کوچک

رسانه‌های عبری از وقوع درگیری لفظی و کشمکش در جلسه کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی بین "مری ریگیف"، وزیر حمل و نقل و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم خبر دادند.

(جزییات بیشتر)

11:22| شهید حسین امیرعبداالهیان و کودکان غزه

11:10| تصاویری از حمله راکتی گروهان‌های قدس به شهرک «سدیروت» در سرزمین‌های اشغالی

1

10:50 | حرکت جالب «استفانو ابوزو» نماینده سابق ایتالیایی به نشانه همبستگی با غزه

او پرچم فلسطین را روی ساختمان پارلمان ایتالیا در رم به اهتزاز درآورد و خواستار توقف فوری نسل‌کشی در غزه شد

1

10:33 | رسوایی شاباک در ترور فرمانده قسام/ اقدام ناشیانه انتشار تصویر خبرنگار مصری به جای فرمانده قسام

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اقدامی ناشیانه تصویر یک خبرنگار ورزشی مصری را به جای یکی از فرماندهان گردان‌های قسام- شاخه نظامی جنبش حماس- منتشر کرده و او را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است. (جزییات بیشتر)

09:09 | ادامه تحصن دانشجویان دانشگاه آکسفورد در حمایت از غزه و محکومیت جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین

08:41 | ادامه جنایات و کودک‌کشی اشغالگران صهیونیست در غزه

5

07:38 | تجمع همبستگی با غزه در توکیو

ژاپنی‌ها با برپایی تجمعی مقابل سفارت آمریکا در توکیو ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه، خواستار توقف فوری جنگ علیه ملت فلسطین شدند.

5

07:24 | نمازِ صبحِ امروزِ مسجد الاقصی

5

07:21 | اتحادیه اروپا: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم اسرائیل الزام‌آور است

یانز لونارچیچ - کمیسیونر مدیریت بحران اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

از دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه و خدمات اساسی مطلع شدم.

احکام دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور است و طرف‌ها باید از آنها تبعیت کنند. انتظار دارم که حکم دادگاه فوری به طور کامل اجرا شود.

07:10 | هواپیماهای دشمن صهیونیستی بامداد امروز اردوگاه جبالیا را در شمال غزه هدف قرار دادند

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها