کارشناس عرب درگفت وگو با العالم:

حکم دادگاه لاهه موقعیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد

شنبه 5 خرداد 1403 - 13:52

صدور حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، که طی ۷۶ سال از موجودیت این رژیم بی‌سابقه بوده است، موقعیت بین المللی این رژیم را در عرصه منطقه و جامعه جهانی متزلزل کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

"عادل شهید" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی ، در گفت‌وگو با برنامه «مع الحدث» شبکه تلویزیونی العالم خاطرنشان کرد: آنچه که رژیم اسرائیل را خشمگین کرده تصمیمات و قطعنامه‌ها است چه این قطعنامه‌ها لازم‌الاجرا باشد و چه نباشد و یا چه این رژیم به آن متعهد شود و چه نشود.

این کارشناس عرب افزود: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری شوک بزرگی به نتانیاهو و وزیر جنگ او وارد کرده و نه تنها آن دو، بلکه تمام محافل سیاسی، احزاب اپوزیسیون و تمام طیف‌های این رژیم را نگران تبعات بزرگ این حکم کرده است. همچنان‌که افکار عمومی رژیم صهیونیست بعد از ۸ ماه جنگ غزه به این درک قاطع رسیده‌اند که رژیم متبوع‌شان با چنین ماجراجویی نظامی، آنها را به پرتگاه سیاسی و اجتماعی سوق می‌دهد.

عادل گفت: آنچه اسرائیلی‌ها را شوکه کرد این بود که برای نخستین بار پس از ۷۶ سال، دادگاه بین‌المللی کیفری رهبران و مسئولان این رژیم را تحت پیگرد قرار می‌دهد؛ موضوعی که به این رژیم متذکر می‌ سازد که تل آویو دیگر آن موقعیت تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی را ندارد وگرنه هرگز هیچ دادگاهی نمی‌توانست این رژیم یا مقامات آن را تحت پیگرد قرار دهد.

او در پایان از انعطاف کشورهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه فلسطینیان باریکه غزه انتقاد کرد.

پربیننده ترین خبرها