چرا رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه بین‌المللی عصبانی است؟ +فیلم

شنبه 5 خرداد 1403 - 14:08

محکوم شدن رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین‌المللی نقطه تحول اساسی در روندی است که این رژیم در حال تحریف واقعیت های میدانی و تضییع حقوق فلسطنییان با حمایت غرب بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

علی حیدر، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم با اشاره به این که محکوم کردن رژیم صهیونستی در دادگاه بین‌المللی، حاوی پیام‌های جدیدی برای این رژیم است، اظهار داشت: البته ما انتظار نداریم این حکم نتایج و تحولاتی دراماتیک در حد تغییر معادلات در صحنه داخلی فلسطین و توقف نسل‌کشی رژیم اشغالگر داشته باشد اما برداشت ها و پیام‌های قابل توجهی در متن خود دارد که نشان می دهند چرا این رژیم تا این حد از صدور این حکم خشمگین شده است.

وی تصریح کرد این رژیم عادت به محاکمه شدن و صدور حکم علیه خود در هیچ دادگاهی ندارد. بلکه همواره مورد توجه و حمایت بی اندازه غرب بوده است به طوری که همواره خود را صاحب حق دانسته و فلسطینیان در سطح جهانی محکوم و متجاوز قلمداد می شدند ولی اکنون اوضاع تغییر کرده و این رژیم متجاوز و مجرم شناخته شده است.

این کارشناس عرب تصریح کرد: به اعتقاد من چیزی که همیشه این رژیم را ترسانده و خشم آن را برانگیخته است، چشم انداز آینده این روند است. به عبارت دیگر این رژیم صدور چنین حکمی را نشانه ای شاخص و عملی در بروز تحولات جدی در رویکردهای جهان غرب علیه خود می داند.

وی خاطرنشان کرد: این تحول حاصل دیپلماسی عربی یا رویکرد التماسی دولت های عرب نیست، بلکه ثمره خون فلسطینی هایی است که چنین موجی را در جهان ایجاد کرده است. لذا رژیم صهیونیستی این موضوع را نگران‌کننده و تحولی اساسی در روندی می داند که در حال تحریف واقعیت های میدانی و تضییع حقوق فلسطنییان با حمایت غرب بوده است.

پربیننده ترین خبرها