در گفت وگو با العالم؛

مسوول حزب الله: شهادت رییسی ضایعه بزرگی برای مقاومت بود

شنبه 5 خرداد 1403 - 22:23

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: از دست دادن شخصیت بزرگ و مهمی مانند  شهید آیت الله رئیسی نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای همه مردم منطقه، مقاومت و به ویژه مقاومت اسلامی حزب الله ضایعه ی بزرگی بود.

العالم لبنان

بنابر این گزارش،‌ سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز شنبه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: از دیرباز شاهد حمایت شهید رئیسی از مقاومت بودیم و مواضع مختلف او را در زمان حضورش در مشهد مقدس، به عنوان خادم امام رضا (ع) که جایگاه بسیار مهمی بود، می دانستیم جایگاهی که هم او به آن افتخار می کرد.

وی افزود: شهید ابراهیم رئیسی در موقعیت های مختلف خواه زمانی که رئیس جمهور بود یا پیش از اینکه عهده دار این سمت شود از نیروهای مقاومت حمایت می کرد. از دست دادن دکتر امیرعبداللهیان وزیرشهید و دیپلمات مبارز و فعال هم برای ما و هم برای همه محور مقاومت ضایعه بزرگی بود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: به رغم این ضایعه، جمهوری اسلامی ایران به ویژه با حضور امام سید آیت الله خامنه ای، رهبر بزرگوار ، از قدرت و عظمت برخوردار است.

صفی الدین تاکید کرد: سخنان دیروز رهبری مرهمی بود و رهنمودهای وی همواره به گونه ای است که روحیه و قدرت می دهد و این قدرت نهفته مردم منطقه را بیان می کند.

وی افزود: معتقدیم آینده ایران با وجود این رهبر بزرگ و دیگر مسئولان شکوفا و آباد خواهد بود.

صفی الدین گفت: سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رییسی و همراهانش ضایعه بزرگ و اندوهناک است ، اما تسلیم بودن، ایمان، ادامه راه و مسئولیت پذیری امری مهم است و ما به همه مردم ایران و خانواده شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان، آیت الله آل هاشم و خانواده همه شهدا تسلیت می گوییم.

وی خاطرنشان کرد: ما ازسوی مقاومت و حزب الله و ملت های مقاومت در منطقه به ملت و مسوولان ایران تسلیت می گوییم و مانند آنان ، به راهشان وفادار خواهیم ماند تا این راه با عنایت مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه یابد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پربیننده ترین خبرها