گزارش خبرنگار العالم؛

زندگی خانواده فلسطینی در غار و شرایط سخت برای پس گرفتن سرزمین مادری + فیلم

يکشنبه 6 خرداد 1403 - 13:25

خبرنگار العالم با خانواده‌ای فلسطینی در جنوب کرانه باختری همراه شده که به زندگی در غارهای زیرزمینی بازگشته اند تا از زمین های خود در برابر شهرک سازی که روز به روز در حال گسترش است محافظت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در کرانه باختری گزارش داد، در منطقه "خربة الرکیز" در منتهی‌الیه جنوب کرانه باختری، محمد العمور با فرزندان و دو همسرش به زندگی در غارهای زیرزمینی بازگشته اند تا از زمین های خود در برابر شهرک سازی که روز به روز در حال گسترش است محافظت کنند.

او زمین را وجب به وجب شخم می زند و می کارد و گوسفندانش را با عزمی بی نظیر برای ماندن در سرزمین آبا و اجدادیش، می چراند.

محمد العمور گفت: من در آپارتمانی در شهر یطا زندگی می کردم ، زمانی که اقدامات سیستماتیک علیه فلسطینی ها به خصوص در منطقه المسافر انجام شد، خود و فرزندانم به این نتیجه رسیدیم که باید به منطقه الرکیز برگردیم تا به پایداری ساکنان اینجا کمک کنیم و در عین حال در این غارها ساکن شویم، هدف اصلی ما این است که حضور خود را در این سرزمین تقویت کنیم تا توسط شهرک نشینان مصادره نشود و هیچ شهروند [فلسطینی] از آن آواره نشود.

همسرمحمد العمور در مورد شرایط سخت زندگیشان گفت: ما 13 نفریم که در این غار زندگی می کنیم، من، هوویم، شوهرم و فرزندانمان، برای حفاظت از زمین‌مان به اینجا آمدیم، ما زندگی سختی داریم، علیرغم گرمای تابستان و سرمای زمستان ما اینجا ثابت قدم هستیم و با وجود مشکلاتی که داریم اینجا زندگی می کنیم، ما ادامه خواهیم داد و از زمین خود بیرون نخواهیم رفت.

خبرنگار العالم خاطر نشات کرد وضعیت خانواده العمور همانند ده‌ها خانواده دیگر است که با وجود سختی و مشقت زندگی از زمین خود دست بر نمیدارند ، هدف آنها حفاظت از هزاران هکتار زمین خود است تا توسط اشغالگران که همه چیز فلسطینی را هدف قرار می دهند به زور گرفته نشود.

اشغالگران در اینجا به فلسطینیان فشار زیادی می آورند تا آنها را از زمین‌هایشان بیرون کنند و زمین‌های آنها را برای شهرک‌سازی مصادره کنند، اما نتیجه این اعمال درست برعکس شده است، زیرا خانواده‌های فلسطینی شروع به بازگشت به زمین‌های خود کرده‌اند و عزم خود را برای محافظت از آن بیشتر کرده‌اند

در داخل غاری که العمور آماده کرده، 10 کودک در شرایطی سخت زندگی می کنند، اما آنها این شرایط را می پذیرند تا از زمین های خود در برابر شهرک‌سازی محافظت کنند ، زندگی ساده و رویاهای بی پایان مبنی بر بهتر شدن شرایط در آینده.

پربیننده ترین خبرها