غافلگیری وزیر خارجه آلمان در برلین از سوی معترضان جنگ غزه

غافلگیری وزیر خارجه آلمان در برلین از سوی معترضان جنگ غزه
يکشنبه 6 خرداد 1403 - 22:52

وزیر امور خارجه آلمان، امروز در مراسمی در برلین با اعتراضات شدید شرکت کنندگان روبرو شد.

العالم - اوروبا

بنابر این گزارش، اعتراضات علیه "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان، در مراسمی در برلین که امروز (یکشنبه) به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تصویب قانون اساسی آلمان برگزار شد، زمانی رخ داد که تعدادی از شرکت کنندگان با صدای بلند از نحوه تعامل دولت آلمان با جنگ غزه ابراز نارضایتی کردند.

معترضان باسردادن شعارهایی صحبت های بین بائربوک و برخی از شهروندان را قطع کردند و با برافراشتن بنرها و متهم کردن دولت به فساد و جانب داری از جنایات صهیونیستها در غزه، درخواست های متعددی از جمله توقف فوری ارسال سلاح به رژیم اشغالگر "اسرائیل" را با فریاد بر سر "بائربوک" خواستار شدند.

بائربوک نیز به نوبه خود سعی کرد با آرامش به سوالات شهروندان معترض پاسخ دهد، اما به دلیل هرج و مرج در سالن با صدای بلند رو به یکی از شرکت کنندگان فریاد زد و گفت: "اینجا هیچ تهدیدی وجود ندارد" و دولت آلمان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که هم "اسرائیل" و هم فلسطینی ها در صلح زندگی می کنند!! او سپس از شرکت کنندگان خواست "واقعیت ها" را "طبق گفته ی او" بپذیرند.

خبرنگار خبرگزاری آلمان "DPA" نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که حداقل هشت نفر از شرکت کنندگان مجبور به ترک محل برگزاری مراسم یعنی چادری که به همین مناسبت در کنار وزارتخانه آلمان بر پابود، شدند.

این در حالیست که دلیل اخراج برخی از آنها از مراسم نزاع و درگیری با نیروهای امنیتی ذکر شده است.

طبق گزارشهای رسیده از خبرگزاریها در آلمان در میان چند نفر از معترضانی از مراسم خراج شده اند؛ دو زن علیرغم برهم زدن مکرر مراسم، در سالن ماندند که وزیر امور خارجه آلمان چندین بار سعی کرد با این دو زن تعامل داشته باشد و از نیروهای حفاظت خواست که با معترضان برخورد خشونت آمیز نداشته باشند، در عین حال شمار زیادی از حضار به این اعتراضات واکنش نشان دادند.

یکی از این زنان بعدا گفت که "او یک "یهودی ضد صهیونیست است" و خاطرنشان کرد که جرات اعتراض خود را در جای دیگری ندارد و افزود که آزادی او در بیان عقیده خود در مورد جنگ غزه در آلمان محدود شده است.

این زن یهودی معترض تاکید کرد که غزه با مشارکت آلمان در حال ویرانی و تبدیل شدن به "خرابه و خاکستر" است.

پربیننده ترین خبرها