نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژيم اسرائیل با هم حرف نمی‌زنند

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژيم اسرائیل با هم حرف نمی‌زنند
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 13:04

رسانه‌های عبری‌زبان از تشدید اختلافات در کابینه جنگی رژیم اشغالگر خبر داده‌اند و می‌گویند دو تن از عالی‌ترین مقامات این رژیم اختلاف دارند و با یکدیگر صحبت نمی‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داد "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم و "یوآو گالانت" وزیر جنگ اسرائیل دو هفته است که با یکدیگر صحبت نکرده‌اند.

براساس گزارش شامگاه دوشنبه شبکه "آی24" به نقل از کان، اختلاف دو طرف پس از آن بالا گرفته که گالانت اخیرا در نشستی مطبوعاتی به نتانیاهو حمله کرد و از او خواست درباره موضع خود در قبال اعمال حکومت نظامی در غزه توضیح دهد.

کان همچنین اشاره کرد نتانیاهو حدود یک ماه قبل وزیر جنگ را در کابینه امنیتی-سیاسی اسرائیل به درز اطلاعات نشست‌های محرمانه به بیرون متهم کرده بود. کان اضافه کرد که نتانیاهو یک ماه پیش گفته بود: "هر بار که با وزیر امنیت، رؤسای موساد و شاباک نشست کوچکی برگزار می‌کنیم، چیزی به بیرون درز پیدا می‌کند." نتانیاهو در ادامه صحبت‌های خود گفته بود: "می‌دانم که کار رئیس موساد و شاباک نیست، پس کار کیست؟!" پیشتر، "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز از نتانیاهو خواسته بود که وزیر جنگ را در پی اظهاراتش درباره بی‌فایده بودن حضور در غزه برکنار کند. بن گویر گفته بود: "این کابینه راست‌گراست. نامزدهایی عالی و خوب در آن وجود دارد و نتانیاهو از بین آن‌ها یک نفر را [به جای گالانت] تعیین خواهد کرد."

پربیننده ترین خبرها