وضعیتی شبیه جنگ سرد میان مصر و رژیم صهیونیستی حاکم است

وضعیتی شبیه جنگ سرد میان مصر و رژیم صهیونیستی حاکم است
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 14:48

حادثه تبادل آتش در گذرگاه رفح میان ارتش‌های مصر و رژیم صهیونیستی در روز گذشته که به کشته شدن یک سرباز مصری منجر شد، احتمال دارد به بحران دیپلماتیک میان طرفین منجر شد.

العالم - مصر

رسانه‌های عبری‌زبان ادعا کردند سربازان مصری به سمت سربازان صهیونیست در این گذرگاه تیراندازی کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان هشدار به تیراندازی سربازان مصری پاسخ دادند.

این رسانه‌ها به نقل از منابع افزودند: این حادثه در اوج تنش با مصر رخ داده است و احتمالا عواقب سیاسی مهمی داشته باشد.

تنش در روابط قاهره و تل آویو

این حادثه امنیتی قابل توجه منجر به تنش در روابط بین قاهره و تل‌آویو شده است. نیروهای قاهره از حدود ۲۰ روز پیش بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح نظارت دارند.

بر اساس اظهارات طرف مصری، این حادثه منجر به بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی به باریکه غزه شده است.

تنش مرزی میان ارتش‌های مصر و رژیم اشغالگر در نوار مرزی پس از یک شب خونین رخ داد که در آن رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح حمله هوایی کرد و بیش از 45 شهید و 250 زخمی برجای گذاشت.

این قتل‌عام با محکومیت گسترده اروپا، سازمان ملل و کشورهای عربی روبرو شد که باعث افزایش سطح انتقاد جهانی از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شد.

جنگ سرد بین مصر و اسرائیل

"اشرف ابوالهول" سردبیر روزنامه "مصری الاهرام" درباره این حادثه امنیتی خاطرنشان کرد که مصر تاکنون با احتیاط در مورد حادثه گذرگاه رفح برخورد کرده و برای کشف دقیق آنچه اتفاق افتاده، در حال انجام تحقیقات است.

وی خاطرنشان کرد که اسرائیل مدعی شده که سربازان مصری عامل تیراندازی بودند.

ابوالهول توضیح داد: محل این حادثه تیراندازی، بین دو تانک مصری و فلسطینی در گذرگاه رفح محصور بود؛ بنابراین شاهد دیگری وجود ندارد، تنها دوربینها می‌توانند آنچه را که اتفاق افتاده به خوبی نشان دهند.

ابوالهول گفت: روابط کنونی مصر و اسرائیل بیشتر شبیه جنگ سرد است و نه صلح سرد که در گذشته می‌گفتیم.

وی همچنین با اشاره به هجوم اسرائیل به سمت فلسطینی گذرگاه رفح، اعلام کرد پس از این حادثه مصر با پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری، اقدامات تنش‌آمیز علیه اسرائیل را آغاز کرده، اما در عین حال، این کشور مشتاق پایان دادن به این جنگ و کمک به طرف فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها